Stå upp!

Skulle önska att människor vågade stå upp, rakryggade och stolta för vem de är, vad de tycker, vad de känner och står för i livet.
Att vara generös mot andra människor är en god sak, kanske inte alltid så lätt, men något att definitivt jobba med som person.

Alla fungerar dock inte på det sättet.
Det gör mig upprörd, speciellt när det inte drabbar mig själv.
Att inte alla älskar mig kan jag ta, så är ju liksom livet.
Men när andra blir drabbade, som står en nära och som jag älskar då blir jag den där Lejoninnan...!!!

Varför skriva saker i offentliga sammanhang om andra som är verkligt elaka saker?
Och dessutom i tron om att det inte går att spåra vem det är...?
Massor av kommentarer från till synes olika personer, men nä....
samma människa ligger bakom.

Se dig i spegeln.
Bara en gång.
Se dig i spegeln, känn efter: hur känns det?
Vad vinner du på att slänga ur dig elaka saker?
Känns det bra i ditt hjärta?
Kan du se dig i spegeln och känna att du älskar dig själv?

Jag hoppas det.
För det är då du kan få verktygen att arbeta med mindre goda saker.
För att kunna se de delar som kanske behöver slipas en aning för att bli den människa du är tänkt att vara.
Det blir du först när du ser dig för vem du är.
Inte genom att se fel och brister i andra människor.

Genom att se bristerna i dig själv, bli medveten om dem så kan du komma ett steg på vägen mot ett bättre liv.
Den enda du kan ändra på är nämligen dig själv.

/Johanna

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Bra sagt! Hade det funnits en gilla knapp hade Jag tryckt

2 Erika:

skriven

Hejja min söta Lejonina!!! Bra sagt!

Styrkekramar!!!

3 Johanna Roth:

skriven

Tack <3!

4 linda s:

skriven

..du är fantastisk <3

Kommentera här: