Tacksam



God middag!
En hit- och dit dag kan man säga, men en ganska trevlig sådan!
Skolan, auktionskammaren, jobb, universitet, hemjobb...Tagit hem arbetskläder för måndagens föreläsning och förevisning i transfusioner av blodkomponenter för studenter i Termin 4. Visst är det snygg klädsel? Oerhört skön är den dock! Skulle nästan platsa i nutidens byxmode, de har äkta häng utan att man drar ner brallorna långt ner på häcken! Det ni!!!

Måste läsa ut en bok tänker jag, i samtalsmetodik - hur man för fram negativ kritik på ett bra sätt. Då tänker jag främst på studentsituationer, när det finns saker att arbeta på. För att inte slå ner, utan istället peppa för att få studenten att bli bättre, vilja mer så behövs bra verktyg att uttrycka sig med. Då menar jag inte hammare eller så....!
Jag menar mer vaniljkonsistens med fingret på rätt sak, typ. Att säga saker vänligt men också bestämt. Ge en spark i häcken för att rätt köl ska finnas:-)

Har en del sång i huvudet inför morgondagens spelning på Kulturnatten.
Arrangemang som är ändrade dansar runt i huvudet (hoppas de dansar i rätt takt!!!), texter...lite splittrad hjärna.
Hjärtat är dock helt och glatt. Inte splittrat ett dugg.
Jag är sugen på spelning, sugen på att ha kul och förmedla, få och ge energi (hoppas verkligen jag kan förmedla den!).

Läste ut Byt liv med mig häromdagen, även om det var en skönlitterär lättsam, lite tokrolig bok fick den mig att tänka till. Att reflektera över att vi mer behöver vara tacksamma över det vi har.
Ibland också tacksamma att vi kan ta oss ur saker som får oss att må dåligt.
Att se det lilla, att vara glad och tacksam för att det är som det är med en inneboende längtan att göra ännu mer härliga saker, höra ännu mer underbara skratt, vilja ha mer sköna samtal, fler goda koppar kaffe tillsammans...mer skönhet i vardagen.

Det ska vi ha ikväll, min höna och jag, och Pärlan och hans hönor.
Revy i kväll, övernattning tillsammans för att ladda massor av energi och kärlek.
Shit pommes frittes vad skönt!
Längtar tills ikväll♥!
Veckan har ändå pinnat på bra, gått bättre än förväntat och det känns rätt lugnt här i husets själar.
Det är jag väldigt tacksam för!

God fredag till er.

Kramar
Johanna

Kommentera här: