Sång, revy, whiskey och goda vänner <3



En verklig fredag var det på jobbet igår.
Bushumör, lite småfräckt och mycket skratt! Skönt med halvtokiga kollegor:-)
Vi blev fotade, och var ju tvungna att posa som Maria Montezami så klart (om ni såg 24 h med Book och henne). Så fick det bli!

Efter jobbet kom mannen i mitt liv och hämtade upp mig för besök på sjukhuset, sen lite matmys och slapptimme före nyårsrevy.
Var längesen jag var på revy, småtrevligt och en del skratt blev det.
En man som Anna Bergendahl var den största behållningen enligt mig;p! Riktigt bra!

En god Ancnoc-whiskey i soffan och mycket prat till sena natten blev det sen.
Skönt att prata om livet, hur man ser på olika saker. Med respekt och kärlek, allt för att veta var vi står och hur vi vill leva våra liv. För att göra det absolut bästa som finns av det vackraste som finns - kärleken.
Gäller att vårda det som finns - ömt. Det är ingen självklarhet, det är en ynnest att få uppleva det jag nu får uppleva. Och jag tar det inte för givet, jag är oerhört glad och tacksam för att ha träffat en sån Pärla.
Att vara rädd om det man har, gör att känslan växer tror jag.
Att se det man har med tacksamhet.
Att göra det så bra det bara går.

Klockan fick väcka oss tröttisar idag (såg ut som en blodhund på riktigt idag....påsar under ögonen och trött som en gnu!)...för vid tio ville vi vara på plats när det var öppet hus med musikcafé på skolan.
Frida sjöng en fin svensk text av Hallelujah - härligt att höra henne ta i och verkligen se att hon trivs, höra att hon njuter och vågar sjunga ut. Tjoho! Tack goding!

Har sedan tagit mig en promenad hem, kunnat gå på benet även om jag är lite halt. Skönt är det i alla fall! Att jag sen ser ut som att någon tatuerat in feta blåmärken på underbent må vara hänt - tur att det inte är barbentsäsong ännu:-). JAg kan gå, solen skiner, jag har fått ta del av skön sång, goa människor, många kramar....
och själv har jag suttit vid pianot ett tag nu och sjungit själv också - gott för själ och hjärta!

En liten dans med dammtrasa och dammsugare får det bli till Moulin Rouge`s vackra sånger innan jag ska till "min lilla fru" och äta middag och få mig lite rödtjut till livs♥.
En väldigt skön dag med andra ord!!!

Kram till Dig.

Johanna



Kommentera här: