Vem är jag?



Vem är jag...?
Hm, hur beskriver man sig själv på ett bra och rättvist sätt...?
Tänker på när man söker jobb och får den frågan, eller mindre seriöst - på krogen. Det har jag för övrigt alltid varit helt värdelös på, har aldrig svarat på det tror jag. Sett det som en dålig raggningsreplik och fort gått vidare...somliga kallar det kaxigt, jag kallar det mest ointresse. Att ragga och bli uppraggad på krogen passar mig väldigt dåligt. Blir bara obekväm.

Men tillbaka till jobbsökarfrågan.
Vem är Du?
Kan du svara på det, kort och enkelt?
Det kan inte jag.
Hur beskriver jag mig för att det ska låta JAG?
Jag ska försöka...

Jag är oftast glad, har lätt för att skratta och busar gärna.
Jag är rätt bestämd när det är något jag brinner för, och verkligen vill eller tycker. Gällande mitt yrke kan jag vara oerhört bestämd när jag vet att jag talar för en patient, eller en student i sakfrågor.
Jag kan också vara ödmjuk och säga att jag inte förstår, be någon annan om hjälp som kan saker bättre än jag (som tur finns det alltid någon!)
Sång & musik är ett livselixir för mig, något som för själen är absolut nödvändigt. Både att lyssna på god musik, men kanske framför allt att sjunga. Det ger mig lust, kraft, glädje, tröst, jävlar-anamma....det ger mig kort och gott känsloliv!!!
Att läsa älskar jag.
Att vara i solen.
Mina vänner.
Min familj, med min iblandbo/särbo (vilket låter bäst...;p) - min kärlek i livet!!!, älskade dotter, gode brodern, föräldrar och fina bonusar med mamma...min sis och hennes barn...
Jag kan vara kvickilsk om jag inte får mat och kaffe regelbundet.
Jag gillar utmaningar på jobbet, patienter som det är en del att göra med, och studenter som inte är helt självklara - det ger mig lust att försöka lära ut, delge, få med mig de, lära mig mer om dem...
Jag är organisatorisk, har bra ordningssinne på papper och mappar i datorn, gillar struktur.
Jag gillar att röra på mig, framför allt att promenera. Känna att musklerna och lungorna får sitt, öronen sitt i form av musik samtidigt...
Om jag inte skulle arbeta som ssk/huvudhandledare....vad skulle jag göra då?
Undervisa kanske? Nja, inte mindre barn utan mer högskolenivå. Till mindre barn i mängd räcker mitt tålamod inte till.
För det har jag ibland dåligt med också...tålamod. Utom på jobbet, där har jag oftast väldigt bra tålamod faktiskt.
Men privat om nåt går för sakta, om någon kör för slött...då kan jag bli ilsk.
Så alltså, med tanke på mitt tålamod så gillar jag många olika uppgifter på jobbet. Och jag är nog ganska bra på att hålla många bollar i luften samtidigt.
Gillar när folk ropar på mig om hjälp med datorn, en PVK som ska sättas, Apoteksbeställningar som behöver göras, schemaläggning som behöver kollas...passar mig kanon!
Jag vill väldigt gärna vara bra på att ge cred till mina medmänniskor och kollegor, jag tror att jag är hyfsad på det - men jag kan bli bättre.
Jag är bra på att ge feedback till studenterna - både bra och mindre bra sådan i syftet att de ska bli mer taggade, vässa sig själva för att bli så bra de har förutsättningar att bli.

Jag vet inte om jag lyckas, är det JAG det där ovan?

Mitt sminkade öga är det i alla fall.
Som ska gå på party med kära kollegor strax.
Resten av kroppen ska också få hänga på.

God fredagkväll till Dig!

Pöss
Johanna

Kommentera här: