Sommarbilder

 Ölandstok....?

 Grönt e skönt...!

 London med älsk♥!

 Barfota!!

 Vår

 Väggmys!

Jag tankar mina tankar, mitt hjärta med goda minnen.
Vår- och sommarbilder, skön musik, pianospel och sång för mig själv och med min älskelse.
Det är verkligen nödvändigt för den här damen, för att min själ ska må väl.
Få ro, lugn, hopp, liv och lust och full livskraft på nåt sätt.
Senaste tiden har jag haft så konstiga drömmar som gör mig trött på morgonen.
Vaknar av de och har lite svårt att somna om.

Så just nu är tankningen av goda ting väldigt viktig. 98 oktanigt, inget mindre än så!
En gnutta mod, en bok som jag fått av kära Pitbull, goda sånger med texter som ger kraft...det finns så mycket att tanka med. Att fylla på med.

Som tanken att sitta vid väggen hos Pärlan, i solen, och dricka en kopp kaffe. Sitta nära, så nära, och bara vara. Nöjda med den underbara solen, blå himmelen och att ha varandra. Småprata om livet, vardagens pussel, drömmar, känslor...
Den tanken ger näring. Energi. En enorm längtan.

Det finns en sång som säger allt
som värmer när det blåser kallt
som lockar dig att gråta eller jubla
den har nånting som griper tag
och leder dig från natt till dag
och plötsligt vill du sjunga hallelujah....

Vardagspyssel är det dags för nu. Låter mycket skönare än vardagspusslet som liksom måste gå ihop....vardagspyssel ger lite mer mysfeeling, en känsla av något gott och trivsamt. Som att tex faktiskt ha ett hem, god mat och ren tvätt som doftar gott!
Tack för ett gott ord:-)!!

Ha en god kväll kära ni!

Kram
Johanna

Kommentarer:

1 Mille:

skriven

Kram till fina du.....

Kommentera här: