Provkörning & lazymothersdinner






En gosigt blå, bulligt och gulligt rund och go lade den sig på vägen som en hög men stadig godisbit.
Pigg och tyst och väldigt skön.
En Citroen C3. Helt enkelt.
Och jo, jag blev lite kär.
Och nä, jag körde inte lagligt.
Jag skulle ju liksom provköra den....?!
Grattis paranteserna till er lilla läckerbit!!!

En lat mamma dag är det idag.
Väldigt behagligt faktiskt.
Sov tills jag liksom vaknade. Av mig själv då.
Kvart i 9. Typ aschschönt!!!
Kaffe, omelett efter en stunds läsning.
Rescensioner om filmen vi ska se ikväll, älskelsen och jag.
Jag saknar dig.
Mina eventuella rescensioner kommer senare.
Skönt med en biokväll, efter lite linskoll och jobb.

Har alltså kollat mina ögon och linser som jag tycker är mer svårflirtade än mina glasögon i nuläget.
Armarna räcker inte till liksom, nån som känner igen sig?
Men istället för progressiva så lurar vi hjärnan att själv korrigera, genom starkare lins på vänster dominanta ögat (jo, jag skulle nog varit vänsterhänt om jag inte brutit armen i liten ålder!) och bibehålla styrkan på höger. Spännande med hjärnans funktioner. Får se hur det funkar!

Varit på jobbet och förberett inför måndag.
Får ssk-student då, och har introduktion med densamma måndag morgon.
Känns bra, nya utmaningar, nya uppgifter!

Nu är det dags för latamammansmiddag....
grillad kyckling, potatiskroketter, broccoli och lohmanders bearnaisesås.
Perfekt en dag som denna:-)!

Taylor Swift på Spotify.
Vacker sångröst.
Varvar det med dotterns idol just nu, Ulrik Munther, som tydligen är det snyggaste gud för tillfället skapat...!

Pössens!

Johanna

Kommentera här: