Be inte om ett lätt liv




Be inte om att få ett lätt liv,
be att få bli en starkare människa.
Be inte om uppgifter
som motsvarar dina krafter,
be om kraft
som motsvarar dina uppgifter.

        - Philips Brooks -



Full tankeverksamhet i går kväll, i natt, i dag på förmiddagen....
Hur hantera problemet?
Hur få fram det jag vill förmedla utan att hacka, utan att få någon att tappa tron, men ändå poängtera allvaret i det hela? Att ändå förmedla att det som hände inte skulle hänt, att nytt sätt måste utarbetas för att fånga upp och inte upprepa.
Läste den smarta och tänkvärda lilla "dikten" ovan igår.
Så sant.

Nej, jag ber inte om ett lätt liv. Men jag vill gärna bli en starkare människa som lär mig saker på vägen, av de törnar som liksom händer.
Och jag ber inte om lättare uppgifter, jag vill ha utmaningar.
Det jag ber om är kraft till att hantera det jag företar mig på bästa sätt.

Jag hoppas att jag lyckades.
Vill föra fram, pusha på, ge negativ såväl som positiv feedback för att få människor att ta sig framåt, sträcka på sig och ta tag i de egenskaper de behöver utveckla.
Jag hoppas att jag lyckades.
Vill ge stöd, styrka och ett jävlar anamma.
Ibland vill jag också ge en tanke om att kanske ändra bana, för något annat skulle passa bättre - så är livet.
Men framför allt önskar jag få någon att bli starkare, säkrare och tryggare.

En stor, varm kram till Dig som behöver.

Själv behöver jag mest en kall dusch:-)!!

Johanna

Kommentera här: