Vilken kväll! Vilken dag! Vilket liv!

Brudbad

Grabbbad

Hoppas att mina goda arbetskamrater rett ut denna dag, efter en del strul med att få in någon som orkade/ville/kunde jobba extrapass...inget kul att tvingas fråga. Inte kul att tvingas jobba när man tänkt sig en ledig dag, eller helt ledig helg.

Vid halv 4 sprang jag typ ut från jobbet igår, hem för att hämta Fridis och vidare till Kvantum för inköp till kvällens trevligheter. Skulle eventuellt kört Fridis till och från danslektioner också, men hon kände inte riktigt att hon pallade detta efter skola och första pianolektionen hos ny snubbe. Nå väl, vi hann handla, laga mat, duscha och fixa till oss allihop innan gästerna kom:-).
Vinkväll, där alla hade med sig ett favvovin...blev en del vin alltså. Är lite trött i pannan idag allt! Lade oss vi 3, nöjda, glada och halvberusade...så det kan gå! Fantastiskt trevelig och gapskrattande kväll med goda vänner, bubblandes bubbelpool, drickandes vin och ätandes mat kvällen lång....TACK♥!!

Långmorgon idag, inte så långsovning men segstartad morgon med timmar i sängen innan jag tvingade mig upp i duschen till slut...seg som kola typ. Så skönt att ligga kvar, småprata, fnissa, njuta av livet. Småfolk som kommer och lägger sig och snackar i sängen, spelar lite låtar från mobilen, gott mys helt enkelt.

Vi har gjort lite nytta också....(eller nytta?! Klart fan att det är nyttigt att samla kärlek, anletsdrag, goda stunder men så himla mycket praktisk nytta kan jag nog inte beskylla mig för att ha åstadkommit denna dag!!!) inhandlat ny jacka till Fridis eftersom någon tråkmört snott åt sig hennes skinnpaj på musikskolan igår:-(, irriterande!! Nåja, en höst/vinterjacka inhandlades. En svart som är hur snygg och Fridig som helst. Ett par shorts fick det också bli...det bär av till varmare bredddgrader på höstlovet så lite sommarkläder är inte fel:-)!!! Tjoho!!! Fattar nog knappt det ännu, men iväg ska vi...och det ska bli helt makalöst skitkul, känner jag! Puss och tack och galet hård kram min kärlek!

Lunch på stan, caffe latte och chokladbit hemma...justa högtalare med bästaste Spotify som kan dundra ut....I gotta feelin....ooo....japp, hur bra som helst! Mer mys, mer samla-energi-och-kärlek-och-gud-vad-jag-mår-bra-feeling helt enkelt.

Nu väntar en sån kväll med älskelsen.
I TV-soffan, tända ljus och god mat.

Gött!

Puss i örat!

Johanna

Kommentera här: