Ett allseende öga



Jag önskar jag hade ett allseende öga.
Som liksom kunde se bortom nuet, bortom det just nu fysiskt uppenbara.
Som kunde se det mentala, själsliga.
Nä, kanske inte hos alla och envar.
Men hos specifika personer, lite då och då vid behov.
För att kunna råda, hjälpa, kanske med fingertoppskänsla hinta lite om vägen.
Om hur det blir.

Samtidigt så...nej, kanske är det ingen bra idé. KAnske är det bättre att var och en får göra sina egna missar, sina egna tabbar och vara i sitt eget öde.
Ändå är det lockande. Vill så gärna hjälpa lite, stötta och ge styrka, kärlek och lite glädje...visa att saker kan vara piss just nu, men lite längre fram så kommer det kännas bättre. Lite längre fram kommer det att kännas som att det inte var du som tänkte som du gjorde...
Jag vill inte ta bort smärtan, inte trolla bort det som är tufft. Tror det är nödvändigt för att växa. Skulle däremot vilja ha lite vishet, kunskap och ett stort hjärta som vet hur jag bäst stöttar. Visa att jag finns där utan att ta över, låta dig känna det du gör men ändå ge styrka vid behov.

Jag vet att det är tufft med alla omställningar, allt som hänt och händer, i lite kvickare fart än man kanske räknat med. Eller varit förberedd på. Och det är faktiskt ok att vara i en tråkkänsla ibland, att vara i djupet i dalen för att sedan se ljuset en bit ovanför. Finna målet där, klättra bit för bit och få en djupare insikt om saker faktiskt ändå ordnar sig.

Jag önskar så att jag kunde lyfta oket en smula, finnas där och att du skulle känna tilliten till mig. Till livet. Till glädjen och kärleken. Till att det ordnar sig. Till att det är ok att det inte blir som förut, det blir annorlunda men kanske ännu bättre. Förändringar kan skrämma, men de är i grunden botten för själva utvecklingen. För att livet inte ska stanna av.

För jag finns. Lika mycket. Trots förändringar.
Yttre omständigheter ändras, livet formas om, men jag finns i allra högsta grad.
Med ett starkare hjärta än tidigare. Med mer plats.  
Jag finns och jag älskar.
Och hos mig finns det plats.
De jag älskar finns det plats för i mitt hjärta.

Kramar till Dig.

Johanna

Kommentarer:

1 Mille:

skriven

Du är fin du<3

2 Eva:

skriven

Tror du HAR ett allseende öga för dem du värnar om. Eller är det bara en underbar själ?

3 Johanna:

skriven

Finaste ni...tack <3!!

Kommentera här: