Vintervackert

 Från balkongen



 Pocketböcker:-)! Tjoho!

Typ tur att jag ska få lov att byta till vinterdäck idag, känns det som?! Lite småhalt att köra älskelsen till skolan faktiskt. Men alla verkade ta det osedvanligt lugnt och klokt, så även jag:-).

Ett fantastiskt ljus på himmelen är det i vinerskenet.
Kallt, klart, vackra färger, nästan  som om någon hade hällt ut olja på himlen. Lite tidig vinter kan tyckas, men vackert med snö är det ändock! Ljust och vackert vilket inte gör mig ett endaste dugg.
Tycker att hösten är vacker på många sätt, men just morgnarna är en plåga när man varje dag tror att "fuck, jag måste ställt klockan helt åt häcklefjäll!!! Den kan ju bara vara 04.00!!!!" Men varje morgon inser jag att, nä....suck...det är verkligen dags att stiga upp. Klockan är faktiskt halv 6, inte 4.
Det går åt fler koppar kaffe på höstmorgnarna/förmiddagarna för att få lite lust att liksom komma igång:-)

Nu har jag intagit min medicin, C-vitamin och första koppen kaffe.
Det är dags för en latte, en bok  och att lägga mig lite uppbullad i sängen för att vila lite. Låter som om någon trampat på en dammsugarslang och är tämlmigen tlött, så vila och medicin kanske inte var helt fel. Ok då....!
Skulle gått på party med mannen i mitt liv och hans kollega och hustru, men så blir det inte. Tant Johanna ska vila, kurera sig och bli pigg som en nötkärna i mitt nästa liv!! Eller framför allt ska jag kurera mig så att examinationer och slutbedömningar nästa vecka ska bli av, och att vi på lördag 06.58 sätter oss på tåget mot Köpenhamn, Canada och slutligen...Orlando....!!!

Ha en god vinterdag!

Kramar
Johanna

Kommentarer:

1 Eva:

skriven

Klart att du måste va hemma o ta d lugnt o bli frisk så du/ni kan resa iväg. Det "positivaste" med att bli sjuk NU är att du förhoppningsvis kommer att vara superfrisk o pigg när ni är iväg.

Krya på dig coach! Kram/E

2 Mille:

skriven

Krya på dig snygging....

Vila och drick äppelte med honung....

Puss på dig..

Fin blogg....<3

3 Erika/Pitbull:):

skriven

Krya på dig min söta vän!! Ladda själen och kroppen inför resan!!Pusssss:)

4 Johanna Roth:

skriven

Tack <3!!!!



Love!

Kommentera här: