Fika med paranteser & packning

 Måmå, oppa Boje o Frida

 Dolares och pass:-)

Uppe with the tupp även idag...
Beställt apoteksvaror, kollat studenternas USB - deras dagbok, förberett kaffe för dagens examinationer och slutbedömningar, fixa schema och skickat ut för terminens sista studenter för att inte ligga efter p g a resan, bokat in praktikant, haft goda bedömningar.
Gett feedback i god anda, känner jag själv. De har fått med sig det de behöver för att arbeta vidare med. Och de är godkända:-)
En av de har jag erbjudit arbete på 19 till våren, känns kul när någon växer som en galet, gödselvattnad planta sedan sparken i baken i halvtid. Underbart att se när människor vågar ta för sig, vågar blomma ut och bli det de faktiskt är ämnade att vara!!!
Och de är nöjda med 0ss på 19, med vår stämning, högt i taket, galna humor och härliga gäng. Också helt underbart!

Gick strax före två för att hämta Frida, och lyda doktorns råd om vila litegrann åtminstone... (jag vet, jag är så HIMLA duktig;p)
Har packat och satt Fridis i packningsarbete. Tagit fram dollarn och passen, laddare och kamera...bilder kommer efter hemgång - it´s at plomise!!!! 11,2 kg väger nu min väska, Fridis knappt 5 kg....hur bra som helst ju!

Fikagäster som själva tar med fikabröd e inte dumt...mormor Maria och morfar Boje har varit här med mazariner (jag höll mig dock till en bit mörk, underbart mumsig chokladbit) och fick lite kaffe i gengäld. De lämnade en fin plånbok till Fridis med lite dollar att shoppa för...och små söta reseförpackningar med tvål och shampo. TACK gulliga ni♥!!!!! Tack för att ni finns och är dem ni är, LOVE you!

Pratat med min älskade Pärla som varit i Bryssel hela veckan, och kommer hem med flyg i morgon kväll kl 20. Lövlig att åter resa iväg kl 06.58 på lördag...? Men då  min vän, då är det semester!!!! Sol!!! Underbara ungar, förälskade vuxna och en hel veckas ledigt tillsammans! TACK bästaste du!!!!! LOVE♥!!! Dessutom firar vi ½-årsdag när vi är iväg. Inte så illa tajmat:-)

I morgon är det en liten jobbförmiddag för handledning av student, sen hemdags tidigare (men jag säger ju att jag e så himla duktig:-!!!). Sista check av packningen, samla resfebern i en hög och hämta Frida från skola, piano och dans för att sen landa hos Pärlan och hans glin....TJOHO!!!!

Pussens och kramens
Johanna

Kommentera här: