En hälsning till hälsa



Man ska ha sina basselusker och virus och annan skit, så är det ju. Lite till mans får man stå ut med olika åkommor, en del större och en del mindre. En del så de baxnar, och tappar greppet för att hela livet, världsbilden och förutsättningarna förändras. En del bara så att de storknar emellanåt för att de vill känna sig lite piggare, lite längre perioder i sträck helt enkelt. Fast egentligen inte så mycket att gnälla över. Lite feber några veckor hit och dit, lite trötthet och förkylning. Det överlever man, det är inget farligt. Det bara tröttar en smula.

Tar mig en vilodag, för att se om det hjälper att inte gå till jobbet med Alvedon i kroppen. För att istället ge VC en ny chans, och för att samla meditationslugn och ge mig frid att vila.
Vilket är svårt, när jag har 6 studenter på avdelningen. Som jag skulle handleda två utav idag, en i morgon och en  på fredag plus nya examinationssamtal i morgon och på fredag. Men i morgon är en annan dag:-)! Då när hälsan hälsar på igen, tror jag....:-) Hoppas faktiskt på att få lite kraftfoder av något slag av farbror doktorn.

Såg en tänkvärd film igår. Änglavakt. Dukade upp Fridas favvomat; Chili con carne med en klick creme fraiche och satte i filmen. Vi blev båda gråtmilda över innehållet, värmen, trångsyntheten och omskakningen i filmen. Och att kärleken läker många sår. Pratade om min älskade farmor Maja efter filmen, och om andra som lämnat oss och livet. Och jo, det gör fortfarande ont att inte ha farmor här. Efter 7 år. Samtidigt som att känslan av att hon var en underbar person lever kvar, minnena av henne finns, bilder och hennes röst hörs i mitt huvud ibland. Det hade varit häftigt att få se henne och Frida ihop nu, när Frida är en stor tjej med andra tankar än för 7 år sen.
Saknaden över de som funnits får man leva med. Minnena får man samla och plocka fram, njuta av. Att man fått kärlek, fått ge kärlek är stort att bära med sig.

Och känslan efter filmen är återigen....TA VARA PÅ DET DU HAR. Du lever en gång. Hur länge vet ingen. Men njut, ta var på dagen, livet, kärleken, god mat, goda viner, gott kaffe, filmer, böcker, vänner, skratt och tårar. Lev fullt ut. Fäll ut dina vingar, släpp dig själv fri och låt dig flyga. En liten bit i taget för att få luft, glädje och en känsla av att livet bär dig♥.

Jag är så oerhört tacksam för att jag har världens finaste dotter. En klok och tänkande, underbar människa.
Jag är så oerhört tacksam för mina föräldrar, som alltid funnits och finns där för mig, som ställer upp i alla väder och som också är kloka, tänkande människor.
Jag är så himla tacksam för min gode bror, som jag gjort mycket kul med, pratat mycket med, förmodligen bråkat ovanligt lite med. Vet att han finns där, och längtar efter honom ofta. En klok och tämligen diplomatisk man!
Jag är verkligen tacksam för fina vänner, för min lilla "fru", för alla de goda vänner som jag vet finns och som ger mig kraft, energi och galna upptåg:-)!!
Är så galet tacksam till livet som låtit mig möta Patrik. Som är en riktig pärla, som låtit mig se vad kärlek är. Fått mig att känna det, kunna ge det och göra så att mina murar rivits. Som gjort att jag vågat fälla ut mina vingar, låta vinden bära mig och lära mig att verkligen njuta livet.

Lev livet nu. Det går inte i repris!

Stor & varm kram
Johanna

Kommentarer:

1 Mille:

skriven

Älskar bilden på dig och Frida...Så fin...<3

Jag är också hemma idag...var hos Bengtsson igår och fik lite sprutor Kortison behöver en vilodag...

Du skriver som en författare och är så jävla go!!!

Vi måste ses!!! njut av din vila i dag och krya på dig

Mille

2 Johanna Roth:

skriven

Å din stackare!!! Vila och ta det lugnt du också!



Har blivit ordinerad detta från och med nu och hela helgen, samt C-vitamin, antibiotika..lät loj på mina lungs. Förklarar ju fisfebern, och jag kunde själv gett mig antibiotika för 4 veckor sen så hade jag varit pigg för länge sen!!!



Gud vad du skryter med mig, fina du! Tack!

Vill väldigt gärna ses snart goding! Vi åker iväg v 44 men sen ska jag pigg, hemma och vin- ellerkaffe drickarvänlig:-)!

Kram

3 Suzan:

skriven

mmmm du är en klok fru du...oftast väldigt klok i dina tankar och rädd om andra...inte alltid lika klok och rädd om dej själv. Du ska vara rädd om dej å din hälsa, vila vila vila....så du blir kryer å stark... Älskar dej min fru å fina vän...Pussen å kramen

4 Magdalena:

skriven

Vilken fin blogg du har! Och du skriver ju så fint och tänkvärt att jag fick en liten tår i ögat.... Krya på dig och var rädd om dig! Kram

5 Johanna Roth:

skriven

Tack fina ni <3!

Kommentera här: