Spöken & längt



MIn dotter säger att det spökar i huset...mm, kanske gör det det.
Hon är nog mer öppen för det än jag.
Och de är välkomna, för det verkar vara snälla spöken. Kanske är det farmor Maja som håller igång och busar lite med lysknappar och så:-)? Och du är vääääldigt välkommen. Tror nog att du smeker våra kinder på nätterna...

Har en längtan i mig efter många dagar utan Pärlan....
Vardagslunken och logistikgalenskaperna gör det liksom helt enkelt lättare att ses på helgerna. Tre barn trippelfalt med aktiviteter blir en del vardagsmeck onekligen.
Ikväll stjäl vi åt oss en liten stund, en stund på Palladium för en latte medan barnen är på disco.
Och imorgon är det lördag, då ses vi!!! Och jo, jag längtar så det gör ont.
Att få känna så är verkligen inte självklart, men ack vilken skön underbar gåva...
Att tänka på Dig och se dig framför mig. Dina underbart snälla, pliriga busögon...dina fina fräknar, dina vackra händer....det är härligt!
Längtar efter att få dofta in dig i min näsa. Se dig spricka upp i ditt fina leende, och dina smilgropar gör sig sött påminda. Tack för att du finns!

Största discot ska avverkas i älskelsens liv idag. Hittills får tilläggas.
Hf ordnar för alla åk 4-6. Klart det är spännande, kanske allra mest för mamma....?
Skönt att det finns ett go, ett sug efter att utforska och våga ta för sig av livets goda.
Hoppas på en god kväll för dig min stora, lilla tjej så klart!

Lilvet är så. Det går vidare, framåt, utvecklingen är till för att följas och inte bromsas.
Fastän jag ibland kan tycka att det går jäkligt fort emellanåt.
Mognaden och självständigheten ökar för varje dag, precis som det ska.
Önskar så att du i grunden är en trygg tjej.
Med ett inre som tror på dig själv, på livet och på det goda som finns.
Som också är klok att undvika galenskaperna.
Vingarna bär dig dit du vill!
Jag finns bakom dig, finns för att lyssna och stötta och pusha.
Men livet får du leva alldeles själv.
Och det gör du så bra, kommer att göra så bra.

Älskar dig!

Kram och skön fredag!
Johanna

Kommentarer:

1 suzan:

skriven

Saknar dej min vän! Love you...kram

2 Johanna Roth:

skriven

Vi ska ju boka in en bruttkväll snart, med våra hönor! Vi kollar det nästa vecka:-)!!!



Kramis

Love you.

Kommentera här: