Söndagsmys

 Mor & far

 Mat - o pratmys

 Skål Fader Boje!

 Vad grimaserar jag för?

God morgon!
Söndagen innebar jobb, roligt jobb med sköna patienter som återigen drock fräckisar och fnissade gott! Underbart!

Stack till mamma och pappa för att inta (som vanligt ) väldigt god mat samt en mörk chokladbit och rödtjut. Trevligt, gott och mysigt. Tack för att ni finns kära paranteser!!!

Intar så min måndagsfrukost i lagom tid för ledighet....klockan är kvart i 10, och jag steg ur sängen kvart över 9. Typ supergaletjätteskönt med sovmorgon, långmorgon....tjoho!
Ska inta en kopp kaffe till innan det är dags att gå till frissan och ansa min vintermössa, skönt att njuta en stund under Katarinas behandling.

Frida kommer till mig idag, så jag har lovat hämta henne på skolan. Lite matinköp ligger på planeringslistan också. Och i eftermiddag skulle jag behöva sätta mig med utvärderingarna från bashandledarna för sammanställning av dessa. Påbörjade det på jobbet, men behöver lite mer lugn och ro tror jag. Tar nog en del av min lediga dag till detta.

Snälla, håll tummarna som galningar!
Senast i morgon får jag reda på om jag får lägenheten eller inte...och jag vill.
Många fördelar fanns det. En nackdel som jag såg, och det var trafikbullret eftersom det var på 2:a våningen bara. Men jämfört med mögeldoft och klenlunga...vad gör lite oljud? Jag vänjer mig nog, och det är långt till våren:-)!

Undrar om jag blåser iväg till månen vid promenad? Det låter som att hela huset ska flyga iväg emellanåt. Men det är ljusare ute, skönt med liten aning av ljus.

Snart är det advent, ljus och mys...ser fram emot det.
Att sätta upp stjärnor och ljusstakar, tända adventsljusen på köksbordet.
Snart är det dags för oss att ha konsert i Advents- och julstämning...ser fram emot det också.
En strimma av hopp önskar jag då förmedla. Det hopp och den framtidstro jag själv har inom mig.
Tänk om jag kunde dela den en smula så du fick känna den!
Livet kan ordna upp sig, och bli riktigt, riktigt bra!
Ibland är nog dalarna nödvändiga att gå igenom för att upptäcka hur bra det är när man kommer upp.
Livet blir annorlunda, men annorlunda kan så småningom bli bättre.

Stor kram till dig.
Johanna

Kommentarer:

1 Erika/Pitbull:):

skriven

Hej söt!!! Håller tummarna......svårt att skriva så men ......puss och kram<3

2 Johanna Roth:

skriven

Tack!!!!



Puss och lycka till i natt! Tänk; det kommer att bli bra. Ska bli spännande och se hur det blir...:-)



/Joe

Kommentera här: