It`s Complicated



Älskelsen och jag har fnissat, skämts, gapskrattat och varit frustrerade över filmen med Meryl Streep & Alec Baldwin...lite tårar har funnits i mina ögonvrår medan Fridis förundrat tittat på mig. Hon har mest varit frustrerad och talat om för exmaken Baldwin att han ska ge sig, gå därifrån, sluta hänga efter...en engagerande film helt enkelt. Således en på det hela taget bra film alltså, eftersom den berör.

En skilsmässa är komplicerad.
Det vet alla som varit där.
Hur uppslitande, kluvet, galet, sorgset, ledsamt och samtidigt befriande det är. I en salig blandning, samtidigt. Där känslorna åker berg- och dalbana som värsta Simpsonride i Disney World.
Och ibland är den bara SÅ nödvändig.
Vägen dit då man inser att det var ett bra beslut är också berg- och dalbanig...så klart.
Det är en sorg att inse att det man trott på inte håller.
En sorg att inse att livets vändningar inte blir som man tänkt sig.

Men ändå...
efter berg- och dalbanesvängningar med hiskeliga backar uppför och nedför...så landar man horisontellt. I mer stabilt läge.
Känner att jo, det var rätt. Antagligen faktiskt för alla inblandade. Framför allt för ens egen själ, välbefinnande och hjärta. För att ta nya tag, få ny energi, skapa ett nytt liv. En ny tid. Utforska hur man vill att livet framåt ska se ut. Se till att njuta av allt skönt som faktiskt finns mitt i det svart/grå och ibland mer färgrika nyanserna.
Tacksam över att ha fått vara med om en resa, som ger erfarenheter. Vi lär oss alltid något på vägen. Människor lär oss alltid något, de vi möter gör märken i vårt liv på olika sätt. Ibland är det meningen att vi ska släppa vissa människor ifrån oss, vi lär oss av varann en tid men längre än så är inte meningen.

Det är en komplicerad resa.
Som man tror är omöjlig att komma hel ur.
Men en dag känner man att NU....nu börjar en ny tid.
Nu orkar jag fler steg i taget.
Glädjen återvänder.
Kärleken till livet kommer åter.
Och viljan att fånga det goda som jag möter drabbar mig med full kraft.

Livet är till för att tas till vara.
Att levas.
Det finns många anledningar!

Jag älskar livet.
Mannen i mitt liv.
Sången & musiken.
Min dotter.
Mina föräldrar.
Min bästaste bror.
Mina underbara vänner.
Att få vakna upp till en ny dag.
Få första koppen kaffe i min strupe.
Känna vinden mot min kind.
Lyssna på jullåtar på Spotify...

Veta att jag idag ska träffa godingar, bubbla, äta god mat....

En verkligt fet lördagskram!

Johanna

Kommentarer:

1 Erika/Pitbull:):

skriven

Så sant vännen!! Man lär sig alltid något för att sen kunna resa sig upp tusen gånger starkare.

Och det gjorde du!! Kram vännen och ha en skön lördagskväll!!

2 suzan:

skriven

mmm...det finns ett slut på tunneln, även om det ibland inte känns så. Love You!

3 Mille:

skriven

Du beskriver så väl och man förstår verkligen!

Det du skriver är så sant...Visst är livet härligt!

Men libland otroligt tufft!

Du är bäst..Skall lyssna på dig på Lördag 27/11 kul!

Puss o Kram

Kommentera här: