Goda vänner & goda stunder



Efter en bra dag på jobbet med handledning av två studenter och litet dokumentationsmeeting promenerade jag hem i den lite råkalla dagen/seneftermiddagen...
där Frida satt och kollade in Sex and the City2 för andra gången:-).

Laddade in tvätt i maskinen och satte på kaffet för att ta emot min goda vän Ulle Bulle och hennes fina Ida!
Längesen var det! Tiden springer iväg! Vi rusar på i livet, med aktiviteter, jobb, familj, ni vet....vardagen...
Ändå är det så skönt när vi ses. Som bekväma gamla sköna skor, välbekanta och goa!!! Love you!
Tjejerna gick igång på iphone och alla tokinspelningar Fridis gjort med den...nördvarning...;p?
De har följaktligen inte heller setts på länge, men har känt varann sen vi hade de i magen, Ulle och jag. Vi träffades i den där tjocka-magen-gruppen på MVC när det begav sig för snart 11 år sen. Och vi fastnade för varann, och en dag efter de hade kläckts ringde Ulle så vi sågs med våra vagnar. Promenerade typ överallt, shoppade och fikade på stans alla caféer tror jag....en skön vänskap! Tack!

Laxen är framplockad ur frysen, och ska snart lagas till.
Tror det blir en film framför TV:n även ikväll...vi gillar det helt enkelt!
Just nu spelas det Hallelujah på pianot och sjungs, skönt att höra...!

Repade själv häromdagen...
och kände att det liksom lossnade.
Något i mig kände att jag bara skulle sjunga, rakt av, inte tänka så jävla mycket utan köra på...och det var skönt, befriande och...alltså Eka som är en gud på sin gura, tillika sin fru, sa lite kryptiskt att han kunde se mig på en rökig scen i röd klänning....och jag tror ta mig tusan att det var en komplimang:-)
Jag hoppas känslan finns där, är där och vill komma ut på spelningen på söndag! När känslorna får styra, inte så mycket hjärnan...det är en go upplevelse.

Hoppas att jag skulle kunna förmedla en smula tro, en smula hopp till dig som jag tänker på.
Hoppas det gick bra idag, att du fick respons, stöd och hjälp på vägen.
Jag finns här, jag lyssnar, peppar och jo...jag är nog rätt hård ibland. Men av kärlek. Vilken klyscha det låter som, men jag menar att man av kärlek kan vara hård när man ser att något kanske inte är så bra, att man vill försöka stötta och hjälpa genom att kanske tala om vad jag ser. Hur jag upplever saker, även om det låter hårt.
Tänker på dig, och önskar dig allt gott!!!

Kram i kylan!
Johanna


Kommentarer:

1 Erika/Pitbull:):

skriven

Love you söt!!! Kram<3

2 Johanna Roth:

skriven

Love you!!!!

Kommentera här: