Farsans dag

♥ Min älskade pappa Boje

Grattis lilla pappsen på din dag!!
Kommer snart och firar dig lite...:-)
Tacksam över att just du liksom lyckades bli min pappa!
MInns lite saker...
när vi satt i vår snurrfåtölj (först orange, sedan beige i tyget), med äggklockan på 2 minuter vardera då vi kliade på ryggen respektive nacken...
365 godnattsagor har du läst några ggr...
burit upp mig ur soffan där jag älskade att somna som liten...
minns när jag stod på dina fötter när vi hade garagefest, och jag dansade med dig...
många rundor i shoppingens tecken har det blivit genom åren...och fikor!
Samtal i bilen, om livet, pojkvänner, jobb...vi körde ofta extrarundor när vi varit i affären för att hinna prata klart. Minns när jag cyklade bredvid dig när du din stackare skulle ut och springa. Snäll som du var försökte du svara samtidigt som du sprang...kanske var det mest jag som babblade?
Tack för att du finns älskade pappsen♥!

14 november. Farmor Majas födelsedag...
Vi hade säkert blivit bjudna på god mat....kalkon, potatis och underbart god sås kanske...äppelpaj eller kladdkaka...minns hur du doftade. Hur din mat smakade. Minns dina mjuka läppar som brukade pussa min kind. Minns dina bruna vackra ögon.
Saknar dig. Hoppas du ser oss från din himmel.
Tänker ofta på att du så gärna hade velat vara med, höra Frida berätta om livet, skolan, och det som rör sig i hennes värld.
Tänker också att det är synd att du inte fått träffa mannen i mitt liv. Du ser oss såklart, du vet vad jag gått igenom. Det tror jag. Är så glad att du var just min farmor. Tack♥!
 Min älskade farmor Maja

Efter arbete från kl 7 är jag så hemma, bloggar först innan dusch och lite käk hos paranteserna med min kärlek.

Varit en bra dag, en effektiv dag och en lite ibland irriterande dag...
Ronden förflöt på 1½ minut p g a att doktorn inte visste hur man gjorde med de olika sakerna...suck! Så jag dokumenterade det, att vi ska göra si och så men dr kunde inte ordinera det rätt i systemet. Lysnade, eller hur? Och jag tror att han har en smula högre lön än jag...? Hur finner man sig själv i att inte kunna reda ut såna vardagliga saker? Varför ber man inte någon annan läkare eller ber om utbildning i ämnet för att kunna klara av sitt arbete, undrar jag? Var finns yrkesstoltheten?
Dagen har i övrigt varit bra. Härliga patienter som drar fräckisar när man delar piller:-)! Tack för goa skratt!

Eva Cassidy i itunes...lovely!
Dusch i hetaste laget...

Japp, nu är det söndag även för mig!

Puss & kram
Johanna

Kommentera här: