Midsommarblomster & Vit springare

 



Midsommar. Blommor under kudden för att drömmen om mannen på den vita springaren ska kunna ske.
Sol. Vänskap. Närhet. Glädje. Fniss och skratt. Allvar. Samtal. Njutning av god mat, gott vin, båttur, promenad i tystnaden, trädgård, musik, härliga ungar, picnic på Evedal med mina goa paranteser, långa nätter i ljuset...
Allt förutom blommorna under kudden har jag fått uppleva på några dagar.
Blommorna behövdes liksom inte:-).
Den bästa midsommar på väldigt, väldigt länge! Det är det här med stämmorna...det är inte disonant, det är samklang och sköna toner. Lugn, ro och skön samvaro. 

Igår tog vi en promenad i snabbt tempo...och det är helt lugnt. Bara fåglarna hörs, våra andetag och vårt samtal.Inget annat. Fantastisk att tystnaden ändå kan finnas så nära! Och slaget hö doftar gott...:-)!! Landet nästan mitt i stan, alldeles, alldeles underbart!

Konstaterar att det är så otroligt vackert ute med all grönska. Vackert mer kärlek och skön gemenskap.
Vackert med min lilla fru som kom och åt med oss, en mysig stund <3!

Kommer att bli tomt bredvid mig i natt.
Bara Läckberg som sällskap!!! Fattigt värre!

Men jag samlar det sköna i hjärtat, och har det med mig. Det gör tröga dagar mindre tröga.
Och kanske arbetsdagen i morgon mindre jobbig. Just nu känns det som att det är oerhört lätt att vänja sig - och njuta av - lediga dagar i full njutning!

Kramar
Johanna



Kommentarer:

1 Mille:

skriven

Underbart vännen man blir glad av att läsa det....

Känns som att du mår finfint!!!

Puss på dig!

Kommentera här: