Lååång morgon & längtan....!



Ledig dag. Ljuvligt!! Sov till 7, låg och läste oförskämt länge i sängen:-) Gjorde igår slut med Kurt Wallander och är idag beredd att inleda en relation med Patrik o Erika och alla de andra figurerna i Läckbergs böcker, så jag påbörjade den lite smått. Pallrade mig till slut upp och hämtade frukost för att sätta mig i sängen, käka den och samtidigt bekanta mig med den nya boken...underbar vardagslyx!!!

Satte huvudet under kranen, tog på mig träningskläder och walkman i öronen för att promenera runt Trummen. Så otroligt stilla, lite dimmigt med lätt regn i luften. En höjdarpromenad! Linnés trädgård är en liten oas utmed vägen, och baksidan av Teleborgs slott är också vacker med olikfärgade rododendronbuskar. En fröjd för ögat.

Väl hemma blev det en latte, lite bloggande och snart en tur i badkaret för att samla mig till att åka och tvätta bilen i automaten...inte särskilt ansträngade alls nej, men det ska tas tag i. Min lilla pärla skulle behöva sig en vaxning och bli så vacker hon kan bli också snart!

Vill sjunga! Vill ingå i ett sammanhang där jag får utlopp för mina känslor genom sången, längtar efter det mer och mer...!

Längtar efter kvällen.
Efter att bara få va, njuta av livet och ta in att livet....är gott <3!!!
Adolfsson & Falk i bakgrunden medan jag lägger mig i badet är en påminnelse inför kvällen.
Ska idag bli hög av livet mina vänner, hoppas ni är det också.

En varm kram och en önskan om en god helg till er.
Johanna

Kommentera här: