Det är aldrig för sent....!

Det är aldrig för sent att bli den du kunde ha blivit.

Läser det många gånger, läser klokboken om igen och tänker att ibland behöver man bli påmind av till synes självklara saker för att liksom vakna till, bli nypt i armen och få en spark i häcken. För att inte fastna, för att istället ta in och låta det få ta plats eller kastas ut beroende på vilket värde det har.
Det förflutna finns där. Som en packning, som en ryggsäck som format mig till den jag är.
Men det förflutna kan få finnas där, jag är medveten om den men jag behöver inte styras av den. Jag kan ha min ryggsäck, ta upp vissa delar emellanåt för att konstatera att nä, sån skit slänger jag....den där sparar jag lite...den kan vara bra som en påminnelse tills jag lärt mig det ordentligt...
Trots ryggsäck kan jag gå vidare. Och ut efter vägen låter jag den liksom väga mindre då vissa saker får mindre betydelse.
Och det är nog då jag liksom inser att jag kan bli den jag är tänkt att vara. Den jag vill vara. Det som är jag...! Känner att jag packat om, kastat bort, fluffat upp och plattat till en hel del i ryggsäcken som gör att jag kan fylla på med nya goda erfarenheter. Som gör att jag kan vara jag. Jag börjar trivas med den här mänskan. Och det är stort att inse att den som e jag, ändå e helt ok!!!

En härlig fredag...en härlig förmiddag idag har jag haft. Fyllt på med väldigt goda saker, god energi och lust till livet. Samlat energi för att jobba som ssk på 19 idag, en trevlig kväll där vi avnjutit utkörd mat - god vardagslyx!

I morgon e en annan dag, jobb väntar klockan 7.
Bäst att snarka lite nu!

Sov gott.
Johanna

Kommentera här: