Rävemåla...semester...!

Arbetat natt, gick på igår kväll kl 21 och av idag kl 07.15 PIP!
Suttit ner 7 minuter i natt ungefär, ganska skönt så den gick fort!!!
För nu, nu har jag semester! Så otroligt efterlängtat att få vara sammanhängande ledig i några veckor, kunna koppla av och bort från de plikterna som är förknippade med avdelning 19. Inte alls fel! Ladda batterierna känns nödvändigt och helt underbart. Är glad att jag jobbat som sjuksköterska i sommar, det är ett väldigt roligt jobb och får mig mer inspirerad till att handleda och peppa studenterna inför kommande höst!!!

Har förvisso laddat mina batterier duktigt hela våren, sett till att ta vara på solen, ljuset, vännerna, kärleken - det som får mig att må bra. Att växa i själ och hjärta. Bli stark. Harmonisk. Laddat med det som får min själ och min kropp att må bra, jag säger det jag sagt innan....det gäller verkligen att njuta av det vi har! Vi vet inget om nästa dag, inte ens nästa timma, minut....lev nu. Det är det vi har. Fyll det med det som är viktigt för dig, som gör dig glad, som får dig att må bra. Älska nu!
Från att ha varit på botten (jag vet inte, kanske skulle jag kunnat komma längre ner men jag fick ingen anledning att pröva!) och sen få må så här bra. Det är guld värt. Det är verkligen guld värt. Till stor del mitt eget jobb, sen en väldig massa tur på vägen <3! Och framför allt helt fantastiska vänner som funnits där. Shit pommes frittes, vad hade jag gjort utan er?

Vi hade en härlig kväll på Båten i tisdags, goda vänner och kärlek. Mycket skratt! Tack för att ni finns!

Ska ta mig en sväng på stan innan jag åker ut till min Pärla (han av muskler, skelett, vener, nerver och blodkärl , själ & hjärta Eva - inte plåtpärlan:-). Packat ihop för vår resa till Rävemåla i helgen...typ.
Hemligt, hemligt...men jo, jag skulle tro att vi får det angenämt vart vi än far. Nyfikenheten finns där, glädjen över att få lära känna varann, skratta ihop, tala allvar...Kärlek är förbanne mig vackert!!!

En god dag till er alla.
En god helg önskar jag er också, ifall jag inte är på banan med bloggeriet!

Efter 2 espresso börjar jag bli en smula mer på banan:-)

Johannis

Kommentarer:

1 Eva:

skriven

Kul o bli omnämnd i bloggen:) Vad har bilen fått byta till för namn nudå?

2 Eva:

skriven

Kul med personligt omnämnande i bloggen:) Undrar vad bilen har fått byta namn till nudå?

Och du, Frida har försvunnit från mig... kan inte läsa hennes blogg mera... Kan du/hon skicka länken igen?

Ha det superbäst. Kram/E

3 Anonym:

skriven

Fridas nya bloggadress är: lifeoffellan.blogg.se där hittar du henne igen<3

4 Johanna:

skriven

Bilen får nog fortsätta heta Pärlan....oxå. Blir svårt att byta så här på äldre dar...:-)

Kommentera här: