Nedräkning påbörjad:-)



Vaknade tjock i huvet (jo, värre än vanligt faktiskt!) och en charmigt snorig näsa...kanske lusmedlet som satt sig som en sprittung dimma i slemhinnorna?!
Första gången jag upplevt det, att behandla mot lus alltså. Många kamningar och en rävgiftsbehandling över natten så hittar jag bara döda lus i älskelsens hår. Skönt! Jag har alltid sagt att jag nog förmodligen kommer att skrika rakt ut om jag skulle hitta lus i håret, men nä. Ack vad jag bedrog mig. Jag var lugn, metodisk och jävligt utrotningsbenägen kan jag säga!!! Vilka konstiga små kryp det är egentligen! Det sved som eld i hårbotten på min stackare när jag skulle hälla i medlet igår, så isglass och Alvedon fick bli lite behandling också. En tålig tjej har jag! Och hon har en envis mamma....;p!

Frukost intogs på balkongen innan älskelsen vaknade idag. Skön start, med kaffe, tidning och fågelsång. Lagom värme i skuggan. Behöver en kopp kaffe till strax, känner att jag inte vaknat ännu...

Försöker bli med annat bredband typ. Haft mobilt bredband sen flytt för snart 2 år sen, men det går lite väl långsamt för oss två. Blir lite halvtokiga här emellanåt och dessutom är det rätt dyrt. Väntar på samtal från Netatonce för att se vad de har att säga. Spännande! Kanske får vi hemtelefonnr på köpet också, ovant! Onekligen lite praktiskt dock. Vi får se!

Jobbar ikväll, imorgon och så 3 pass till nästa vecka....sen är det verkligen SEMESTER!!!! Så otroligt skönt ska det bli! Känns som att kroppen lagt av och bara är ledig i varje nerv. Smått tufft att samla energi och kraft att va seriöst arbetande medelålders kvinna då...:-)! Men snart ska jag vara så där härligt oseriös, slapp och njutande av varje ledigt ögonblick! Ungefär så som jag varit varje ledigt ögonblick senaste tiden. Härligt är det <3!

I morgon bär det av till goa vännen Maggan, som har införskaffat sig en sommarstuga på Sturkö. Fridisen och jag sticker dit efter jobbet, och ska va där över helgen. Hoppas på sol och bad, mys och bara få vara! Nypackade är vi, så det är klart att ta väskorna till bilen efter jobb i morgon. Organisation bitte!

Stadsrunda utlovad...
Lunch likaså....

Japp, så får det bli!

En god torsdag till er!
Kramis Johannis

Kommentera här: