Slö kontra galen

 Pizza o filmkväll






Helgen skred i gosigt lunk, med hotell och Skifs, goda vänner, mat, pizzakväll, film på DVD och film på bio...
bäsebesök hos vänner där vi fick träffa lilla Tilda, typ 2 månader gammal. Liten o så nätt, med fina små händer och en supersöt liten näsa. Häftigt är det, små mirakel är det ju när bäsar kommer till världen!
Ahaaa, tänker ni. Hon är sugen på en liten!
Ack nej. De är vackra, lilla Tilda var ljuvlig med sina små miner, liggandes på min arm och sov...jo visst var det så. Men det räcker med att låna en stund. Andas in dem, och se underverket.
Några fler blir det inte för min del. Jag är färdig, och det känns väldigt skönt får jag lov att säga.
Jag har en älskelse, jag har Dennis och Dante och jag har Fanny och Felicia. Det känns som att jag är rätt rik va:-)?! Men doftar och håller gör jag gärna, men sover på nätterna...det gör jag oerhört gärna!

Svinalängorna såg vi i lördags. Och blev slagna på käften typ.
Herregud vilken stark film, och vilket otroligt bra liv jag själv levt känner jag! Tack till världens bästa föräldrar! Tack för att jag fick förmånen att födas i just er familj <3!
Funderade efteråt på varför de är så snabba med att tända i salongen. Ibland är tystnaden, eftertänksamheten det man vill ha efter en film och i lördags var det just så. Jag hade velat sitta kvar och gråta klart. Andas. Tänkte och tänker mycket efteråt, på de arma människor som vuxit upp så. Vilka maskrosbarn det finns som klarat sig med den äran trots det! Styrka och fet kram!

Jobbat idag, efter att ha vaknat med huvudvärk och lite småfrusen lekamen.
Yrkeshandledning med usk- och sskstudenter vilket varit givande - som alltid! Man lär sig för varje gång, och imponeras av hur duktiga de är på att få ihop sammanhanget!
Tänkte i mitt sinne att jag skulle softa i badkaret när jag kom hem för att liksom kurera mig.
Men nu är kolan på spisen, tvätten i maskinen och dammsugaren framme så jag väntar lite med badet....!
Typiskt mig, att få plötslig energi och då gör jag ALLT. När jag liksom ändå har ångan uppe. Vem vet, i morgon kanske den är borta? Gäller att passa på!

Ska röra lite i kolagrytan innan tvättstugebesök.

Kram och God afton!

Johanna

Kommentera här: