God morgon...!



Ur avgrundens allra brantaste stup
Där natten är evig och ändlöst djup
Tackar jag gudarna, om de nu finns,
Som gett mig en själ som ej övervinns.
-
Bradley Trevor Greive

Te & honung...är bra sägs det! Men så himla gott vet jag inte?
Kaffe är bra & gott:-)
I alla fall har jag en kureringsstrategi: Te & honung, C-vitamin, mycket vila, musik och böcker. Tända ljus och en och annan Alvedon.

Just nu är Peter Jöback uppe på Spotify.
Är lite kluven till honom. Han är musikalisk och duktig, men ibland lite präktigt tråkig så där samtidigt som jag gillar att lyssna på honom. Kanske är det för att jag är lite präktigt tråkig sådär helt enkelt?!
Himlen är inget tak med Eva Dahlgren o Peter Jöback är bra, den rullar just nu:-)!

Det toksnöar utanför fönstret, vindrutetorkarna gick varma när jag körde Fridis till skolan. Mysigt och vackert, men kanske inte så praktiskt? Men jag älskar snö! Antingen snö & kallt, varm och solig sommar eller hög luft och vackra dagar en skön höstdag...gråväder och regn är inget för mig...blärk!!!
Har just nu ångest när jag ser min förskräckligt skitiga bil bara, går inte att tvätta utan garageplats om man inte vill bända upp dörrarna med kofot senare....stackars lilla Plåtpärla!! Jag lovar, till våren ska du bli så fin, så fin!

Ska luta mig tillbaka i fåtöljen och tända julgranen, ljusen i spisen och läsa en smula.
Och tusan vet...men teet är riktigt gott!

Puss & Kram

Var rädda om er i snöyran!

Johanna

Kommentera här: