Redo för arbete!

Det är väldigt behagligt liv att vara ledig. Att ha semester. I alla fall om ni frågar mig. I alla fall om man som jag tycker att semester är att...verkligen ha semester. Vara ledig. Utan massa måsten, plikter och åtaganden.
Att inte planera dagarna, veckorna fulla.
Att bara, helt enkelt, ha tiden att förvalta efter behag. För mig är det semester.
För mig är det också semester att åka iväg, bort från plikter och måsten, att bara vara fast nån annanstans, upptäcka nya saker, uppleva och ta till sig annat än den vardagliga dagen.
Att vakna upp på morgonen, sträcka på sig lagom länge, ta en dusch, göra kaffe och sin frulle....äta den i lugn och ro medan tidningen genomläses, Fb kollas av, en bra bok börjar läsas...det är semester! Shit pommes frittes vad det är skönt med sån start på dagen:-)!!!
Många såna morgnar har jag haft i sommar, ensam, med älskelsen, med min kärlek, med hans barn och mitt barn...och alla morgnar väldigt sköna. Jag har blivit bra på att njuta dessa dagar <3!

Idag är det lördag, ifall någon mot förmodan missat det!
Min semester är slut. På måndag kl 7 infinner jag mig på avdelning 19 igen efter 4 veckors bortavaro.
Alltid lika spännande att se om koden till omklädningsrummet koms ihåg, eller lösenorden till datajournalsystemet Cosmic...inte helt säkert. Brukar vara sånt jag helt förtränger under min semester, skönt! Det går ju liksom att ordna.
Trots att det varit så njutbart med slöa morgnar, oplanerat liv och latmaskeliv så ser jag fram emot att jobba.
Det ska bli roligt att komma tillbaka, träffa alla goa jobbarkompisar (jo, jag har väldigt många goa såna!),komma in i viss rutin, ha uppgifter att lösa och saker att planera...joop, jag är klar med semestern och redo för jobb!!!

Goa kvällar, goa helger finns ju fortfarande även i en arbetsvecka. Och dagarna på jobbet ska tas tillvara - det är också själva livet, eller hur? Gäller att fylla de, att göra de så bra det bara går! Gäller fan i mig att ha roligt på jobbet:-)!!! Och oftast går ju det, även om det är tufft, mycket och rörigt så finns det goda stunder, skratt och bus...och så länge det finns där under ytan redo att bubbla upp lite då och nu - då är det roligt:-).

Efter en god espresso ska älskelsen och jag strax bege oss till Gransholm, se kraftfulla, starka män spela fotboll....eller hur det nu var...;p?! Nåja, vi ska i alla fall bege oss dit och glo lite, se vad denna lilla by har att erbjuda en lördag så här innan arbets- och skoldags.

Kram och god lördag!
Johannis

Kommentera här: