Ösregn & solsken



En promenad ner på stan på förmiddagen var en tämligen blöt upplevelse. Lite höstluft och en himmel som öser ur sig vatten, som om den öppnar en kran på full styrka...nåja. Paraply hade jag, och blöta strumpor har ju ingen förut dött av så....
Nytt batteri till min klocka samt nytt armband fick det bli. Schå schnyggt schå!
En liten kaffe på Broqvist kondis med föräldrarna som också gjorde torget denna lördag fick det bli innan hemgång.

Febern börjar ge med sig, hostan börjar komma och en annars väldigt pigg unge är lite segare men det går åt rätt håll. Kräldjuren som skulle intas på stor kräftskiva ikväll får inmundigas på minimerad skiva i vårt kök med kärleken och hans goa tjejer. Så kan det gå! Fler tåg går, jag får helt enkelt försöka hoppa på nästa:-)!! Tack för inbjudan, hade varit så mysigt att gå och sjunga en och annan snapsvisa...;p!

Tagit fram material om vårdvetenskap och handledning, behöver uppdatera mitt huvud och mina trötta hjärnceller efter semestern känns det som. Kanske skulle gå någon mer kurs bara för att det är skoj?!
Fick rundvandring på nya kliniska bygget på LNU häromdagen, får se om jag måste införskaffa en GPS för att hitta rätt till föreläsningarna...bra om jag kan hitta för att i god tid förbereda lektionen kanske? Blodtransfusionsinformationsdags snart, och praktiska övningar i att sätta blod. Det är roligt att undervisa har jag upptäckt. I alla fall om studenterna är på hugget och sugna:-)!

Dags för lite lunchbestyr. Håller på att svimma av hunger efter 5 koppar kaffe hittills, känner jag just. Och det verkar ju onödigt! Har lax och kyckling kvar sen gårdagen, gud så smidigt!
Ska fixa godare mat i afton istället tänker jag...baconlindad kyckling med balsamvinägersås och ris, sallad...inte äckligt alls faktiskt.

Ha en god regnig, solig dag i det omväxlande Växjö:-)

Johanna

Kommentera här: