Stoooor!

  Tog en stunds sovmorgon...fixade picnic till Fridisens friluftsdag idag, och serverade ett par pannkakor till frulle:-)

Till jobbet...som vanligt flera koppar kaffe för att återhämta mig från nattens trötthet. Tur att magen är i form igen, ingen omeprazol här inte och det underlättar livet! Det gör mig piggare och gladare...tjoho <3!

Vid 14 fick jag mess av Frida då hon sa att det blev som hon tänkte idag på morgonen, att hon och några klasskompisar samt ett par killar i 5:an var i Skateparken för att kolla på skejt-grabbsen. Fick lite senare ett mess till då de satt på Mc Donald`s och myste. Vi kom överens om en tid, och hon messade när hon var på väg hem den tid vi hade bestämt. Och jag kände återigen...att jo, jag vågar släppa taget lite. Och hon tar ansvaret och flyger stilla själv. Och meddelar sig var hon befinner sig till mammans glädje och lugn!!!

Pratat mycket om olika saker i eftermiddag, hoppas vi får behålla det. Viljan att vilja kommunicera, dela med oss till varann. Och jag hoppas att jag är med och skapar någon slags grundtrygghet i hennes själ och hjärta.

Hon har förberett sig inför morgondagens audition, sjungit sin sång Himlen är Oskyldigt blå samt läst dikten hon ska förmedla. Skrivit ihop lite om sina sång- och danserfarenheter, hur bra uttryckt som helst! Spark i häcken unga dam!

Jag har också förberett morgondagen, fast med avseende på repet, och tillagat obligatorisk pastasallad till damen så hon klarar livet...:-)

Mätta och goa på fläskytterfilé i vinsås, ett glas rödtjut för min del och saft för Fridas, samt glass med varma hallon.

Fortsatt god afton.
Kramis!

Kommentarer:

1 Eva:

skriven

Så fint skrivet om Frida och era samtal och din önskan att skapa grundtrygghet i själ o hjärta hos henne!!



Nej, tyvärr har jag inte boken. Jag lånade den på bibblan, men den var fin.

Go helg, själv bor jag på Rehab sen två veckor tillbaka./E

Kommentera här: