Nationell klinisk slutexamination....


Å där vrickade jag tungan....! Vilket namn på en examination....! En god tanke dock. Med ett fett formulär i handen, en student som bedöms hur de insamlar information, kunskap om patienten de får sig tilldelade gällande provsvar, operationsberättelse, omvårdnadsproblem, hur de tänker om den information de skaffar sig och vad de kan hjälpa patienten med, vilka åtgärder de behöver göra för att tillgodose patientens behov. Sen har vi avstämning där jag bedömer hururvida åtgärderna de tänkte är relevanta, observerar sen hur de utför dessa, hur de bemöter patient och andra yrkeskategorier...i stora drag är det så det går till. Haft 2 kliniska examinationer i dag, det är termin 6:orna som är med på detta. Intressant är det, och jag tror att de uppfattar det så också. Jag tror att de kände sig rätt avslappnade i situationen, för egentligen är det ingen större skillnad än en vanlig dag med upplägg av omvårdnaden.

En promenad efter jobbet var bra, rensade skallen lite. Är seg i lungsen och huvudet av allergi men jag måste röra på mig. För att inte bli värre, för att behålla lungkapaciteten, för att känna att jag lever och få energi. Och det är värt allergi och klenlungs bara det är VÅR:-)!!! Jag älskar våren, spirande värme, spirande grönska....SOL!!

Nu Twilight...har aldrig sett den. Hört mycket om den, och Frida har läst böckerna så jag måste ju se vad det är för nåt!

Balkongerna på första våningen har börjat få färg idag. Hoppas det snart blir min tur! Det blir ännu mysigare att nyttja den med en kopp kaffe då <3! Längtar efter den "riktiga" värmen, att sitta i solen med en kaffe och en bok...få småslumra lite och njuta av värmen det ger.

/Johanna

Kommentarer:

1 Eva:

skriven

Hej Pojo.

Jag är otroligt avundsjuk på "dina" studenter... hade verkligen behövt nån som du när man gick sin utbildning. Vilken jäkla tur de har:)))

2 Johanna:

skriven

Du är ju för go!!!! TACK:-)!

Gav fina referenser till norsk arbetsgivare om dig igår förresten!

Til lykke!



Kram

Kommentera här: