Lediga dagar, blonderad och full rulle igen:-)


Var ledig igår, tur det eftersom det tar på krafterna att fylla år...nädå, skojar bara. Det var ju rätt stillsamt!! Ändå otroligt skönt att vara ledig, behövde stiga upp först halv 7 vilket är klart skönare än halv 6 <3! Dammsugade när Frida gjorde sig i ordning...
Tog Fridis till skolan såklart efter äggröra och kaffefrukost (hon hoppar kaffet dock) sen stack jag hem och städade klart innan det var dags att promenera bort till frissan för klippning och slingblekning. Det var dags nu, att bli ljus igen kände jag. Det är ju faktiskt det som är jag även om det är kul att byta lite.  Känns lite konstigt onekligen, vant mig att va brunett:-)! Det kommer ju dock fler höstar ifall jag får nya ryck!

Fotbollsmatch igår kväll, var på första halvlek och kollade in Dante och Österlaget mot Räppe. Inte så värstans spännande faktiskt, hoppas andra halvlek var det o att det blev nåt mål för östers del!

Idag var det tidigt igen...och jag var knockad. Skulle gett min vänstra hand för att få sova en stund till...blä! Och jag fattar inte varför.Pensionären gick och lade sig i fin tid och sov gott men...oj, vilket segsnöre! Samma med Frida som somnade i bra tid. Hon var typ...svårväckt. Kort och gott. Som alltid så tar det några minuter, men sen är hon villig att visa nya danser hon lärt sig, sjunger och pratar som vanligt. Morgonfritids idag alltså.

Märkte av en lite hög stresskänsla på jobbet när jag kom, så efter 2 koppar kaffe handledde jag en av studenterna idag för att (förhoppningsvis) avlasta lite för den andra ssk. Och jo...mycket är det. På 4 patienter som studenten hade var 3 nyopererade med allt vad det innebär av kontroller, vätskelistor, smärtlindring, antibiotikadropp, planering för att de ska mobiliseras, kunna kissa m m. Men hon redde detta. HOn kommer att bli en bra sjuksköterska om ett par månader!
Skulle vilja plantera ett stycke fett tålamod till kolleger, studenter, doktorer...
Man får vara ny. Det får gå långsamt, och man behöver reflektera innan man tar upp en patient ur sängen eller sätter ett dropp, blod eller ger en injektion. Detär faktiskt väldigt bra. Man hinner oftast det man ska ändå, även om de tinte sker vid exakt den tidpunkt man själv hade föreställt sig det hela. Händerna på ryggen och att bita sig i tungan för att ge studenterna tid, lugn och självförtroende....det är bra! Och de växer när de känner att de skaffar sig kontroll, när de utför något, går tillbaka och ser att det funkar:-)!!!

Fridis messade mig till jobbet, och sa att hon gick hem från skolan. Hon är verkligen stor nu. Var meningen att hon skulle med någon kompis och fota men det sket sig av någon anledning. Så hon knatar hem. Rätt skönt. Säkert både för henne och för mig.

Har gåjoggat en sväng efter jobbet i solregn, gick mycket bättre idag. Gör mindre ont i benen att göra så, så kanske Zeb Macahan kan avhålla sig fröken Roth denna gång!!!

Dags för matlagning, tvätt och pannkaksstekning till friluftsdag i morgon.
Hör min dotter sjunga en liten bit ifrån mig, nynnar så mysigt....är det härligt eller härligt?! <3!!!

Håll gärna tummarna på lördag när hon ska på audition för Sound of Music.Modigt och kul att pröva!
Jag håller båda mina:-)!

/Johanna

Kommentarer:

1 Mille:

skriven

Jag tycker att ni skall vara med båda i sound of music....vore ju "lysande" skönt<3<3

2 Eva:

skriven

Boktips: Tusen ord för allt av Conny Palmqvist. En vacker historia om 87-årig man och 11-årig pojke vars liv korsar varandra.

3 Johanna:

skriven

Tack men nej tack, Camilla:-)!



Eva, spännande med boktips! Är det någon bok du har?



Kramis

4 mor Maria:

skriven

Tycker du är jättefin i det ljusa håret. Kram

5 Johanna:

skriven

Tack lilla mor:-)!

Och vad du e teknisk vettja!



Puss!

Kommentera här: