Ens egen brottningsmatch.

(null)

Jobbdag som förflöt rätt bra med tankespår gårdagens superstök. 
Njöt av fotvård efter jobb, så skönt att unna sig det en gång om året även om en inte har några bekymmer med något. Bara skönt att bli proffsigt ompysslad och fin en stund.

Satte mig en stund på balkongen och målade naglarna på mina finfötter (snyggaste tådelaren också), njöt av sol och lugn en liten stund. Samlade ihop mig.

(null)

Gick en extra runda, hämtade baddräkt som jag skickat efter. En gul! 
Tog vägen förbi vattentorget och Domkyrkan, såg Prideutsmyckningar och blev glad. Tog in alla blommande buskar och träd, dofterna, grönskan. Så oerhört vackert nu!

Träffade fina vänner på Tittelino, satt och snackade och åt gott några timmar. Åt en god carbonara och insöp ett glas rödtjut. Inte fel en tisdagkväll ändå. 

(null)

Tänker ofta att jag är rik.
Rik på bra människor omkring mig. Fina människor som jag varmt omfamnar. 
Att många är ganska olika är en extra piff, tänker jag, det vidgar perspektiven. Får en att fundera och vända på saker. 
Ibland får det en också att tänka att en ska vara så tacksam för det en har, på olika sätt. Alla brottas med sitt, och ibland tycks det vara för tufft, för tungt att ens egen brottningsmatch ter sig ganska lätt.

(null)

Tacksam för denna dag.
Det var en fin en!

Kram ❤️ Johanna 

Kommentera här: