Ledighetsrytmen.

(null)

Vaknade före larmet.
Dags för skjuts av barnet mitt till sin stad, sitt hem sedan fyra år - Malmö.
Dusch och frukost, bra musik i bilen, bra samtal. Stilla i vårluften och rena vägar men hyfsat mycket trafik. 

En kebabtallrik av bästa sort tillsammans med dotterns sambo, och så kel med sötkatten Gunbelle innan återresa till min egen stad, mitt hem.
Lite telefonsamtal med familj och god vän på vägen.
Tog sedan vägen förbi biltvätten för att fräscha upp min lilla gula. Det förtjänar den.
Hängde av mig handväska och tog sedan en promenad direkt. Så skönt. 

(null)

(null)

Avslutade lördagen med ryggbiff, hasselbackspotatis och rödvinsås. Halloumi till dottern. Inte alls dumt. 
Två avsnitt av Ronja.
Lite sent i säng då en ju fort vänder sina timmar och hellre hänger uppe lite längre än vanligt. Den där ledighetsrytmen är behaglig ändå. Inga måsten.

(null)

Malmöhuset där hon bor, min dotter.
Gillar de där gamla fyrtiotalskvarteren. Charmiga och kan ses i Tunna blå linjen, serien om poliser i Malmö på SVT. 

(null)

(null)

Landat i min fåtölj, efter promenad, tvättfix, plockande och så nagelfix.
Blir rester ikväll.
De sista avsnitten av Ronja.
Kanske blir det lite tidigt i säng, är rätt trött idag efter stolliga nätter och så nu omställning med klockan. Denna galenskap!

Kram Johanna ❤️

Kommentera här: