Cortisonstinn och påskfix.

(null)

Cortison är ändå hjälpsamt emellanåt. För täta bihålor och trilskande luftvägar. 
Men oj vad ohjälpsamt mot sömn och vila. 
Kroppen är egentligen så trött och skriker efter sömn men efter ett par timmar vaknar en, pigg, likt en myrstack i huvudet som gör det omöjligt att åter komma till ro.
De två senaste nätterna, sedan jag började med en kur, så har jag vaknat och fått gå upp, sätta mig att läsa och så efter ett par timmar krypa ihop i makens varma famn för att somna om. 
Kände mig sjukt seg i morse men ändå med energi. Ögonen trötta men hjärnan på helspänn, tänkandes artontusen tankar samtidigt. 

Varit effektiv idag, kände mig för trött för att träna men det var skönt. Gick hem och dukade inför morgondagen, kokade ägg, plockade fram pynt och servetter, målade påskägg och bar grejer. Hjärnan på högvarv, bröstkorgen som tusen fjärilar. Så märklig trötthet mitt i all energi.

(null)

Fint med ljus dukning, glada blommiga servetter och gula tulpaner. 
Vi blir nästan alla i vår storfamilj imorgon, en sådan ynnest verkligen.

(null)

Alltid bra att träna före helgdagar, då brukar gymmet vara lugnt. Lyssnade på P3 historia i lugnt tempo. Det är nog bra just nu. 
Serien 3 body problem är kanske inte fullt så bra med sitt skruvade manus i någon slags science fiction-format. Ändå spännande. Knäpp men spännande.

Efter den ska vi ge oss på Netflix nya Ronja Rövardotter. Älskade boken när den kom, kanske 1982 eller -83. Tror jag läste den tolv gånger, blev helt fängslad av den historien, de miljöerna och Ronjas styrka. 
Spännande med nyversion.

(null)

Varit färgglad idag, ville vara påskig liksom. Till och med färgat nagellack som jag har ganska sällan. Det kändes bra, rimmade med mitt stim. 

Så värt att fira denna påsk.
Fira att mamma börjar må bättre, inte har så ont utan ser ljuset i tunneln. Hoppas det får vara så ett bra tag. Komma med lite ro.
Att samlas här blir fint.
Varmt och tryggt och glatt för hjärtat.
Och kanske lite bra för min cortisonstinna hjärna.

Kram❤️Johanna

Kommentera här: