Lyssnar till tystnad och muller och funderar.

(null)

Direkt efter frukost och lite packning stack vi hit, till stugan där Patriks mormors mormors mor växte upp som liten flicka. 
Landet-landet, bland skog, ängar och kossor.

(null)

Vi har pratat om det länge men nu blev det av. Matta till uterummet för att få det lite mer ombonat, lite mjukare. Det fixade mannen medan jag packade upp, åkte till matbutiken, packade upp och förberedde det som går inför kvällen.

(null)

Min groda till man…!

(null)

Dukat inför kvällen när vänner kommer på besök. Blir lite grillat med tillbehör, och lite god dryck till det. Jordgubbar och glass till dessert är enkelt och gott.

Har stekt ägg till morgondagens dressintur, som picnic. Lite kanelbullar inköpta och så får det bryggas kaffe imorgon. Blir bra.
 
(null)

Blir så bra med matta!

(null)

Är rätt trött idag, efter helgen. Som social baksmälla känns det.
Sitter och lyssnar till mullret, vilar en stund.
Tar in fågelkvitter och det sköna att vara här.
Vi är här sällan, men när jag kommer hit uppskattar jag det. Lugnet, naturen. Tystnaden.

(null)

Målade små stenar jag gjorde för ett bra tag sedan. De gör sig bättre mot mattan.

(null)

En kopp kaffe.
Lite skön musik.
En trött hjärna.
Tänker på svårigheten att vara förälder. I hur mycket en ska gå in, ta diskussion eller tycka. Hur knasigt det kan bli, och hur svårt det är.
Gnuggar det lite, och funderar.
Tänker att det är ett ständigt lärande, som alla relationer. Den med ens barn är dock den viktigaste, och kanske en av de ärligaste. 
Om taket är högt och tillåtande är det ju så en önskar, i alla fall.
Som sagt, jag funderar och lär. Lär om, lär nytt. Kanske blir en smula klokare.

(null)

Himlen är stålgrå, det mullrar men ännu inte nära. 
Dags för en bok.
Och en liten blund.

Kram ❤️ Johanna

Kommentera här: