Som en prickig salami, och fredag.

(null)

Började jobba med de digitala op-kallelserna idag, förbereda för att få de som vi vill ha dem. Kul arbete! Tror det blir bra, för de patienter som föredrar information på det sättet.

Direkt efter jobb gick jag till M-OAS för ansiktsbehandling, bryn- och fransfärg. Blev ompysslad och lite plågad men ändå skönt. Blir ren och fräsch i hyn, om än prickig som en salami just nu. Hoppas det lägger sig till imorgon. 

(null)

Köpte solros innan en kaffe med vännen Helena. Finaste blomman, som nu står på mitt matbord, och mysig fika.

(null)

Mannen min brukar typ aldrig köpa boxvin medan jag tycker det är lite mysigt. Just det här var riktigt bra, precis som flaskvinet. Gott med ett glas när en börjar laga mat, efter träning och dusch. Färsk pasta och rökt bacon från bästa Smokepit1, creme fraiche, tomater. Gott!

(null)

Det är fredag.
Och jag hoppas att arbetsgivarna efter detta dygn och helg funderar och vill komma med en lösning, att de inte drar ut på det utan att de förstår allvaret och GÖR något. Något riktigt bra nu. Något som är början på en långtidslösning som gör att sjuksköterskor vill vara kvar i yrket, och nya vill komma. 
Bara så.

Och det är fredag, och tröttheten är ganska kännbar såhär på veckans sista arbetsdag. Som brukligt är. 
Serier och lugn kväll.
Filt och värmedyna.
Och imorgon, SOVMORGON!!!

Kram ❤️ Johanna 

Kommentera här: