Om, utifall och kanske.

(null)

På min väg till jobbet syns de, de små fina blommorna. Småfåglarna sjunger fint, välkomnande. Och ljuset är magiskt.

(null)

En promenad efter jobb, intag av ljuset och fick känna underbar vårvärme. Jackan på armen, stegen lätta gick jag för att kolla läget med mamma och pappa. Pratade en stund, sittande i deras fina vardagsrum. 
Om vardagen, jobb, smått och gott. Om livet och dess utmaningar. Saker som måste kollas upp för att, förhoppningsvis, kunna underlätta. För att förhoppningsvis få lugn i själen och grönt ljus. Det där livet…

En promenad hemåt förbi gymmet för ett styrkepass innan riktigt hemdags. Och där och då rann all energi ur mig. Så oändligt trött.
Ligger nu i sängen, strax efter nio.
Blir bloggande och en liten stund med min bok. 
Med hopp om god sömn, utan drömmar och tankar som stör. 
Och med hopp om en pigg morgon, en energifylld sådan med fokus på det som nu är.

Om, utifall, och kanske hoppas jag för en stund kunna lämna därhän.

(null)

Kram ❤️ Johanna 

Kommentera här: