Det hjärnan eller hjärtat säger.

(null)

Nu blir det att fira fredag.
Efter en härlig arbetsdag, där jag fått mycket gjort både i kallelseväg och i mötesväg där beslut togs och rutiner skapades. Underbart kul ju! 

Blev en tur till gymmet, där energin fanns och jag satsade lite mer på kondition idag. Lite för att testa. Kan jag köra ett svettopass utan att få bakslag med astman, eller måste jag ligga på nästan-svettopass för att ha balansen? Ja. Vem vet? Kul var det.  Ökade även på vikterna på vissa övningar vilket också känns bra så klart. Må natten blir god trots utmaningen.

(null)

Haft fönsterputsare här idag, så det blev en damm- och dammsugarrunda innan vi plockade upp grejer i fönstren igen. Skönt med fredagsstäd. Satte upp ett par tavlor i vårt nya rum också. Vi väntar nu på mattan, för att kunna sätta upp biljardbordet. Och vi väntar på snickerierna som är beställda för att bokhylla och sittbänkar ska blir klara.
Ett par fåtöljer ska vi också ha, förmodligen fladdermusfåtöljer i brunt skinn, som är både snygga och lätta.
En sak i taget!

(null)

(null)

Var gulsugen idag, ibland så skönt med lite färg. Vissa dagar är det mörka färger som göller, svart helst då, medan det andra dagar måste vara färg. Oftast kan jag lämna det kvällen före viken slags dag det blir nästa dag men ibland måste jag byta kläder då. Ibland får jag hänga in det jag först tänkt och ta fram  det jag för dagen behöver. Det hjärnan eller hjärtat säger liksom. Blir helt fel i mig om jag skulle ta på något som inte stämmer med det jag känner. Sådan är jag.

Nu blir det slapp eftermiddag med tända ljus, Bo Kaspers orkester och bok medan mannen har lite förtjosan här innan gubbklubb.

Kram ❤️ Joey

Kommentera här: