Med höjt svärd och minnen.

(null)

Ibland hittar en små lappar som en är glad över att ha sparat. Min käre svärfar Börje, som lånade en notbok skrev denna lapp. Ett fint minne. 
Till hans minne, och för att han borde varit med oss på bröllopsdagen, så blir brudvalsen till hans ära. Hans favoritsång som vi sjöng ihop en gång, efter hans önskan. 
Börje. En så fin man, med ett hjärta fullt av kärlek.

(null)

Igår gick hemlarmet av okänd anledning. Jag såg det i telefonen, så även mannen som var i Tyskland. Sprang hem, och tänkte att vad i hela världen gör jag OM det skulle finnas inbrottstjuvar i lägenheten? Jag sprang in i mellanrummet och drog ner ett svärd vi har där, för prydnad men som nog kan vara effektivt i försvar. Gick igenom varje skrymsle med svärdet höjt. Tur för eventuella tjuvar och för mig, att det var tomt. Vet i fasen vad larmet berodde på men det var i alla fall falskt larm. Tänker att om det hade varit någon typ här inne så hade de nog blivit förvånade om en 163 cm hög kvinna kom emot dem med höjt svärd…haha!

(null)

Var vid festvåningen med toastmadame Kattis efter jobbet. För att kolla igenom, visualisera, var saker och ting ska stå, hur det ska se ut och när och hur och var saker ska ske under kvällen. Känns mycket bra! Så roligt att allt en planerat under så lång tid nu ska sättas i verket.
Det är en otroligt vacker plats att få vara på. Allting som har med detta bröllop att göra är så fint, och så härligt att få vara med om. Som en dröm där jag får gifta mig med min människa och ha familj och vänner omkring mig på bästa sättet. Är så tacksam!

(null)

Svettades ordentligt ikväll, lyssnade på Inte din morsa utan att lyssna. Ibland är podden till för att stänga ute, mer än att lyssnas på. Idag hade jag ingen koncentration att lyssna, tänkte på mötet och planeringen för bröllopet samtidigt som jag körde mitt pass. Det ör nere på nivån som att "när vi fixar det behöver jag lägga den där, för att sedan få tillbaks den innan det ska hända…."
Mycket detaljer, mycket logistik.
När jag går ut från kyrkan som fru Roth Dahlberg (nåja, det tar ju ett tag såklart) så ska jag dock släppa allt, då ska jag glida med, ta in och njuta!

Kram ❤️ Johanna 

Kommentera här: