Att ha sångröst på morgonen och pappa-fir.

(null)

En dag att fira, med underbar sovmorgon, kaffe på sängen och sång i duschen.
Så otroligt att ha en sångröst på MORGONEN plötsligt, något jag inte varit i närheten av på länge. Det är så skönt och så härligt att det riktigt spritter i kroppen! Sjöng bröllopsdagens psalmer, solosångerna och annat. Njöt så av att kunna sjunga svagt och starkt, nyanserat och balanserat. Moder Jord, tack! Låt det hålla!

(null)

Dagen firas också ordentligt då min älskade pappa fyller år, 84 år blev det idag. Grillade fläskkarré, kyckling och majs, hade hasselbackspotatis, sallad och ett par olika röror till. Rödtjut fick det bli också, minsann. Mucho gott! Vädret blev alldeles perfekt för att sitta i uteköket och käka. 
Sången och tårtan fick också bli där ute.
I oktober åker vi till Stockholm ihop och kollar på musikalen Moulin Rouge, njuter av varandra och livet ihop med brorsan. 

(null)

Suttit ute på förmiddagen, på trappen och gosat med kollektivhundarna. Så mysigt att ha ynnesten att ha djur i huset som jag tål! Det är en lyx!

(null)

(null)

Sitter på balkongen nu en stund, fortsatt skönt. Vattnat penséer och min present. Tänkte att det var solrosor men mamma gissade på potatis. Så kanske det är? Skoj att vattna och se det växa, oavsett!

(null)

Ska kanske ta en cykeltur och lägga klädkassar i klädinsamling. Stått här sedan Patrik var på långresa och jag rastlösa varelse rensade garderober och skåp. Kan vara dags att avveckla det!

Hoppas ni har en ljuvlig ledig dag, eller helg!

Kram ❤️Joey

Kommentera här: