Att ha den ynnesten!

(null)

Fortfarande är det grönt, blommande och vackert på sina håll. Trädgårdsblommorna håller liv i sig, det är bra för själen. För ögat.
Balkongblommorna håller sig hyfsade också, tack vare vattningshjälp under bröllopsresan. Får nog snart inhandla lite pelargoner ändå, för lite trötta börjar somliga bli.

(null)

Det är tufft att komma tillbaka till svensk tid i kroppen. Nio timmar känns värre nu när vi är hemma än när vi var i usa, och vi vaknar på konstiga tider. I natt var jag vaken vid 04, en timma så jag fick ligga och läsa för att åter hitta tröttheten. Så är det varje natt, men olika tider och ofta betydligt längre vakentid än en timma. 
Ändå så värt det. Är fortfarande tagen av allt vi upplevt. Tittade på bilderna med mamma och pappa igår, och drogs tillbaka till allt fint och roligt vi gjorde. Vilka vidunderliga vyer verkligen! 

Är väldigt glad för ännu en veckas ledigt, så att jag kan komma in i rutinerna med sömnen. En helt annan match sedan ändå, när en ska upp illtidigt…! Det är alltid tufft, tycker jag, även om jag hellre stiger upp tidigt och kommer hem i hyfsad tid ändå.

(null)

Åt frukost på balkongen vid 8-snåret, då det var väldigt skönt. Nu, efter träning, känns det omöjligt att sitta annat än i skuggan. Tur en kan finna den under markisen!
Ingen mer än jag på gymmet. Precis som jag vill ha det. Lyssnat på sommar i P1 även idag. René Nybergs program var balanserat och fint, intressant, kärleksfullt och vemodigt. 

(null)

Det blir en stilla dag.
Läsning, matfix och senare i eftermiddag till min gudson och hans föräldrar (och våra vänner) för att fira hans student i efterskott. Vi hade ju fräckheten att vara iväg då, maken och jag. Ska bli fint att ses och kramas, snacka. Längtar!!

Jag har så mycket bra människor i mitt liv, något jag alltid vetat men verkligen blivit så medveten om på senaste tiden. Dessa möhippor som fixats, all kärlek som östs över mig, och likaså Patrik med sina vänner (ofta våra vänner). Alla älskade människor som gjorde vår bröllopsdag till bästa dagen. Så mycket kärlek så det känns som att den marineringen aldrig går över.
Alldeles underbart att ha den ynnesten!

Kram ❤️ Joey

Kommentera här: