Omfamnas av.

(null)

Alla människor oroar sig väl i olika grad. Över livet, när saker händer med nära och kära, när det väntas på undersökningar, resultat och besked på om något liksom är fel. En kan oroa sig för världsläget, för terrordåd, krig, miljöpåverkan eller att röra sig sent ute en kväll. Vanligare än någonsin i vår tid är kanske oron för pengar, hur en räntehöjning ska påverka ekonomin, och en kan ju oroa sig för om en kommer in på den utbildning en vill eller hur det ska gå med att få ny lägenhet. 

Och vi är olika i vårt oroande. 
I mitt bröllopstal till min käre make sa jag att han är så jämn i sitt humör. Kanske svänger det något litet hit och dit men oftast är det liksom bara som en linje. Mitt mående är mer vågigt. Oftast mår jag bra, är ganska krass i hur jag ser på saker men ibland faller jag för en stund. Kanske inte så djupt men dippen är tydlig. Det är då väldigt skönt att ha en jämnmodig människa vid sin sida. Att få omfamnas av, andas hos. 

(null)

Idag är det en bättre dag. 
Lite låg men inte gråtlåg. Mer acceptanslåg som tänker att det ordnar sig, att det är okej de där dagarna också.
Så blev det en bra dag på jobbet, suttit i TeleQ som vårt telefonkösystem heter, kallat lite patienter, följt upp en del och fixat med sådant som det nu är tid för. 

(null)

Tränade efter jobbet, otroligt skönt. 
Har lite skumma knän efter mitt fall, även om de är bättre. Ska till Halmstad om några veckor för en liten justering. Jag kan ju träna, gå och så men det liksom låser sig ibland i ena knät och bara gör ont ibland i det islagna knät. Nåja. I alla fall gött att bli as-svettig och träna på. Det blir inte värre av träning och det är guld! 
Dessutom har mina lungs varit snälla ett bra tag…det är SÅ gudomligt skönt. Är tacksam varje dag det är så, 

(null)

Det blev sol och skönt, så satte mig här på balkongen. Har definitivt svettats av nu men kommer mig inte för att resa mig så länge solen värmer. Oj vad skönt!

Ikväll inga idéer på vad vi ska ha till middag än. Hoppas mannen kommer med någon strålande idé!

Kram ❤️ Johanna 

Kommentera här: