Ha söndag liksom.

(null)

Blev väckt av maken med en kopp kaffe, för att jag ska ha en chans att somna ikväll. Klokt, även om jag i ögonblicket kände mig helt väck. 
Drack ur min kaffe, kollade sista halvtimmen på fotbollen och såg de vinna. Tog på träningskläderna och gick till gymmet och körde ett asskönt och jobbigt pass. Blev då pepp så jag fem kilometer efter passet, med Dokumentära berättelser i lurarna. Just idag om en man som lämnade livets ord som ung. Mycket intressant.

(null)

Väl hemma klippte jag ner den helt utdöda gullrankan, som verkligen bara har tvärdött. Gjorde mig iordning, och tog bilen till Blomsterlandet för nyinköp av gullranka. I betydligt mindre format och ny kruka. Just nu ser väggen lite störd ut efter den som klättrat men ja, den får nog fortsätta se störd ut. 

(null)

Handlat på Maxi. En bra dag att handla på det här. Varit där några söndagar och det är mindre ljud, mindre hets. Lurar i öronen och fokus så går det fint.  Träffade dessutom en trevlig människa att språka med, så det blev extra fint.
En gång gillade jag att handla. När Frida var liten och alltid hängde med, ståendes framför mig på vagnen eller sittandes i. Det fokuset var så väldigt bra. Efter att hon inte längre handlar med mig så ser jag det mest som jobbigt. Älskar e-handeln av mat! 
Men, som sagt. Söndagar är en bra dag för matinköp för mig!

(null)

(null)

Läser om hoten mot ambassader på grund av koranbränningen. I vårt sekulariserade samhälle går ilskan det väcker inte att förstå, mer än att vi får förstå att det verkligen gör det. Jag kan tycka att det är otroligt onödigt att bränna böcker, oavsett om det är religiösa böcker, skönlitteratur eller böcker skrivna av Astrid Lindgren. Varför liksom?
När det dessutom skapar stormar lite varstans som hotar människor till livet så tycks det synnnerligen onödigt. Vi kan skriva om vår åsikt, argumentera för den och emot annat. Räcker inte det?

Nu blir det en stund på balkongen då det var skönt väder, lite lagom att sitta här en stund med min bok. En espresso. Ha söndag liksom.

Ikväll ska jag göra någon slags spättafilé med kräftstjärtar, citron och philadelphiaost. Kan nog funka!

Kram ❤️ Johanna 

Kommentera här: