Mina människor.

(null)

Vilken ynnest att ha fått en helg tillsammans i Stockholm!
Med promenader, sightseeing, god mat och dryck, samtal, skratt och den där känslan. Av att höra ihop. Att de här människorna är mina människor. Det är så fint, och det gör mig tacksam.

Var på den gamla hederliga krogen Kvarnen igår, njöt god mat och skön, van, rolig personal. Och sorlet! Som livets sorl, trevligt, lågmält mysprat av massor av folk en vanlig lördag. Strömming med mos, wallenbergare, köttbullar och kroppkakor var våra val som visade sig var mycket bra val!

(null)

(null)

(null)

Nu har vi landat hemma i stan sedan några timmar, efter skön och solig resa hem. Sista sex milen mörknade himlen och snön började virvla. Inte så charmigt. Trött på detta kan-inte-bestämma-mig-väder. Det får gärna vara snö och kallt, men det här hit och dit…blä. Ogillar!
Mannen läser precis att första tranan anlänt till Hornborgasjön…vad besviken Stackarn blir om inte snön försvinner fort som f-n!

(null)

Det blev uppackning, dusch, macka och te när vi landat hemma. Och skidskyttet från dagen på SVT play.
Snart kommer den här människan att dra sig till sovrummet för en, som jag hoppas, god natt.

Kram ❤️ Johanna 

Kommentera här: