Kanske ingen jävel…?

(null)

Otroligt ljus i morse. Kallt, blårosa himmel med en fullmåne. 

Åkte efter åtta till Lund för att möta upp mamma och pappa för inskrivningssamtal för den undersökning som ska göras i morgon.

Märkligt med information som först säger cancer, på hemmasjukhuset som vid granskning i Lund säger höggradiga cellförändringar, kanske nödvändigtvis inte cancer. För fjuttiga biopsier i Växjö som ska göras mer ordentligt nu, och så ytterligare undersökning för att se hur det faktiskt ska se ut. De magnetkameraundersökning som togs i fredags (efter mycket påtryckning och roddande) hade inte kommit till Lunds system fastän det tydligen funnits en remiss för detta…blev helt matt idag. Hur svårt ska det vara att samordna saker? Hur svårt att ha patienten i fokus med EN person som ser till att allt kommer dit det ska för att ge en fullständig bild?

I alla fall.
Nu hoppas vi inte bara på besked som säger att det kanske växer långsamt, nu hoppas vi på besked att det inte ens är en jävel som flyttat in utan bara har försökt knacka på dörren!!!
Och.
Vi hoppas få klargörande besked imorgon, inte att vi måste vänta på biopsisvaren för att få klarhet. 

(null)

Tog en lunch i Lund med pappa och körde tillbaka honom till patienthotellet och så körde jag hem till dottern.
Gick direkt en promenad, till kyrkogården där min mormor ligger. Gick runt där en stund men hittade inte graven. Bara skönt att få luft, få röra på sig lite.
Efter en kaffe somnade jag skönt i fåtöljen. På något konstigt sätt känner jag mig helt slut.

(null)

Katten Gunbelle har nu legat på mina fötter en stund, så mysigt. I natt vaknade jag till av att hon låg bredvid mig på soffan. Låg så tills jag steg upp i morse. Kärvänligt och varmt.

Må morgondagen gå bra, låt oss få BRA besked - inte dubbla, inte tvetydiga utan raka besked. 

Kram ❤️ Johanna

Kommentera här: