En stilla natt och lugn hjärna.

(null)

Att en ska vara frisk för att orka vara sjuk är ju känt. Att det krävs mycket av en själv för att få det en på något sätt kan förväntas få. Just nu som närstående som får rodda i olika saker, dra i trådarna för att det ska bli några besked. Det tar mycket energi när det blir hit och dit, oklara nästan-besked som sedan ändras.
Men nu tror jag att det roddats klart så att vi vet vägen en vecka framåt, och det är gott så. 
Fått ta hjälp av de som har fler trådar att dra i, mer kunskap. Och fått stöd av kollegor, som en tillbringar så mycket tid med och delar rätt mycket verklighet med. 

(null)

Tacksam för vänner och familj, för att de finns och ger omsorg. 

Ljuvligt skönt att komma hem idag, efter ha varit hos mor och far en sväng, och se en inköpt, klädd gran. Fixad som traditionen bjuder, av lillbonus och min käre make. 
Nöjd med det och med Bo Kaspers julskiva i anläggningen så griljerade jag julskinkan.
Gott med skinkmacka och apotekets goda, grova senap och en kopp te. 
Så. Nu kan julen börja. 
Har en del matfix kvar så klart, dukning och fix men jag har ju viss vana så det går nog fint även i år.

(null)

Ett glas öl till julskinkefixet. 
Så gott, och så sällan jag får sug efter öl.

(null)

Nu önskar jag även er en stilla natt, som jag hoppas på för egen del.
En stilla natt och en lugn hjärna.

Kram ❤️ Johanna 

Kommentera här: