En särskild värme.

(null)

Julbelysning inköpt då den andra gick och dog. Försökte försiktigt ta bort den men när kulor och barr flög omkring rationaliserade jag försiktigheten och klippte sönder den och avlägsnade eländet.
Pappa och jag åkte upp till Maxi för lite stödköp och fann då en ny smidig slinga, bara att lägga på grenarna. Voilà så blev den klar!

(null)

Dottern kom i eftermiddags, tog en tur med henne till stan för ett par ärenden.
Då var det jag kunde förbereda med maten klart, dukningen likaså.  Fixat laxsida, förberett dadlar med bacon, romsås. Snoppat brysselkål och lagt i vatten, skalat potatis och lagt i gryta med vatten. Imorgon lite finlir.
Blev kräft- och laxpasta till middag, i väntan på brorsans ankomst.
Biljard och Bingolotto fick det bli ikväll, flera rundor så vi slapp och se annat än själva bingot. Fiffigt tänkt ju! Fortsatt svårt och behöver träna massor, men känner att min kropp inte helt strejkar i alla fall. Kanske ska jag räkna ut hur en ska göra för att få till det!
Kul i alla fall, med svängig musik så en kan dansa runt med sin kö medan en kollar på de andras slag.

(null)

(null)

Försökte hitta nya dukar för i år men det lyckades jag inte med. Två färger fick det bli. Kottar, apelsinskivor och tulpaner som piff och servetter med röda lingon. 
Imorgon samlas vi här, hela stora familjen. Det är fint. Ger en särskild värme i hjärtat!

(null)

Nu liten stunds läsning innan John Blund.

Önskar er en skön, fin och God Jul.
Ta hand om er och er själva.

Kram ❤️ Johanna 

Kommentera här: