Läkande vilsamt.

(null)

Lyssnade på vinyl igår, i timmar satt jag och valde skiva efter skiva, vände från A till B, läste texter, läste bok. Njöt. 
Otroligt vilsamt med gungstol, musik och bok.
Läkande vilsamt.

(null)

Utanför murarna av Lundell, lyssnade jag mycket på under min väg tillbaka från min frireligiösa tid. Den och Evangeline blev goda vänner under de åren. Lyssnade, och läste mycket Lundell då. Marie Fredrikssons låtar som Låt mig andas blev också mycket viktiga. För att hitta mig själv igen. 

(null)

Tog en liten promenad runt söder även igår, för att inte helt sacka ihop. Fick börja med cortisonkur igår morse, då inga inhalationer i världen tycks vända det hela. Nåja, hav tålamod mitt hjärta - tyngre har du burit förr. 
Det blir bette. Imorgon kanske riktigt bra!

Jobbat idag, ändå känts bra fast är trött nu. Tänkte ta en cykeltur med bästaste elcykeln och körde glatt nästan fyra km då batteriet dog…de km hem på tung elcykel var tunga - både för ben och för lungs. Men träning fick jag!

(null)

(null)

Nu blir det en kaffe till, kanske femte för dagen eller så. Eller fjärde kanske.  På balkongen, i solen, med en bok.

Maken roar sig med sina vänner på landet-landet i helgen, den årliga träffen där de fiskar, grillar, dricker gott och säkert ljuger en massa! Så värda!

Kram ❤️ Johanna 

Kommentera här: