Smekt av havet.

(null)

Inga qi gong- människor på stranden idag. Bara en ensam fiskare med sitt spö som står på stenmuren i vattnet. 
Kanske sover folk idag. Det är ju lördag ändå, och färre plikter kallar antagligen.
Fåglar kvittrar. En segelbåt syns längre bort.
Även idag är det soldis.

(null)

Första dagarnas rastlöshet har ersatts av ett totalt lugn. Eller så lugn som just min hjärna kan vara. Jag släppte krav, förväntningar och gled liksom med. Tog ett träningspass, en promenad i min takt, och när jag ville för att inte lägga över det på någon annan än mig själv. Och det går ju alldeles utmärkt. 

(null)

Läste ut boken Kristi bruds slav igår, och mådde verkligen dåligt. Tårarna rann och jag kände som att någon kramade om min bröstkorg hårt. Det oförutsägbara, som att gå omkring på krossat glas, hukande och tyst för att vara beredd på att det snart kommer. De hårda orden, nedtryckande ord som maler ner en till intet. Vad som helst kunde utlösa vreden, en fellagd sked eller glömda soffkuddar….explosion! Det kunde göra att en blev fel, inte fick vara inne i värmen på oviss tid. Ignorerad, ute i kylan. 
Och så till slut ändå, kom upproret. Och hon gick. De gick, mannen och hon. Och kampen därefter för att på riktigt bli fri, att inse vad en varit med om och att det inte behöver vara så. 

Idag ska jag börja på ännu en Nemert-bok, Den vita liljan. 

(null)

Drack varsin stark, men god drink igår. Innan mat, på vår lokala krog. Det är en italiensk liten restaurang, med mysig uteservering i korsningen, full med lokalbor så väl som några turister. Glad stämning, god mat. 

(null)

Idag är det sista heldagen.
Sitter på balkongen och inser att det dröjer innan jag gör det hemmavid igen. 
Är verkligen en sommartjej. Älskar värmen, att vara ute. 
Ska snöra på mig gympapjuck och ta en promenad. Får nog bli längs vattnet en del. Hämta in luften, synen och känslan i kroppen. 
Det har varit en fin, avslappnad vecka där jag lärt mig att på ett annat sätt vara självständig liksom. Att följa mina rutiner, och vara mer följsam till andras. På så sätt blir båda nöjda, och får balans i vad vi behöver.

Pratat om att bada en sista gång för denna gång, molnen täcker solen helt så vi får väl se. Men kanske vill en bli smekt av havet ännu en gång. 

Kram ❤️ Johanna 

Kommentera här: