Ljus, mäktig och varm.

(null)

Så skönt att vara igång och jobba igen.
Varit två bra dagar med fullt fokus på att kalla och planera, och fixa lite grejer innan jag nu går på semester. 

Känner mig ännu lite bättre idag, men fortfarande så klart snorig och lite rosselhostig. Gick en runda efter att ha varit iväg på lite ärenden med mannen. Insöp höstens klara men fuktiga luft, njöt av färgprakten och av tanken att jag snart åter får njuta sommarväder förhoppningsvis. 

(null)

Gick på vägen in i Domkyrkan, för att kolla hur många vaser i bänkraderna det är, och för att föreställa mig hur det kommer att bli i maj!
Fick mig fin körmusik till livs så stod en stund bara för att lyssna. Denna kyrka är så otroligt vacker. Ljus, mäktig och liksom varm ändå. 
Undrar hur benen kommer kännas, och bröstet, när en går gången fram här…? 

(null)

Efter att ha ordningsställt matbord och matta, dammsugit och hämtat pizza så blir det soffkväll i lugnet. Carina Bergfeldt på teven. En del nyheter om omvärlden blir det också,  både om osäkerheten hur Sveriges styrning egentligen ska bli, om revolutionen i Iran och om kriget i Ukraina. 
Försöker att begränsa mig i nyhetsflödet men det är svårt ibland. Begränsar mig för att inte duka under av allt mörkt.

Äter en kanelbulle, sitter under filt med fötterna i vår gosiga matta.
Här, i fred och frihet. 

Kram ❤️ Johanna

Kommentera här: