Vi har lov att ändra oss.

(null)

Att resa till Stockholm med personlig DJ är väldigt bra, för att det ska bli flyt och kännas behagligt. Gick bra att köra, med ett par pauser för förfriskningar och för att skaka loss. Blev trött först några mil från målet, så det kändes ju bra ändå med tanke på måendet sista veckorna.

(null)

Landade här. Hos brorsan. Med kaffe och snack, macka och bakelse (han fick många!) och lite vila.

(null)

Stockholm på sommaren är otroligt vackert, 
Ljuset, vattnet, husen. Av sol och sommar lyfts saker som en annars inte ser. 

Var på Dramaten och såg Mac Beth, med otroliga skådespelare där Christina Schollin var en av dem. Helt fantastisk! Det var en upplevelse som behöver gojsas runt lite. Om rädslor och vad det kan göra med oss. Ny text, ny twist med otrolig energi och snygg scenografi. 

(null)

Tog favoriten på bästa haket, Made in Sweden. Hädiskt gott verkligen! Känner att aptiten börjar komma tillbaka även om jag inte äter så mycket. Känns bra att vilja äta! 

(null)

(null)

Gick en sväng i sena kvällen.
Kvarteren vid brorsan är alltid lika fina, med sitt gamla skimmer och väggar som upplevt. 

(null)

Kramade varma Margareta Krook. 
Kändes fint i sommarkvällen, i vimlet av mycket folk. Sommarklädda, flanerande och på väg. 
Känns som att vi människor levt upp igen, vill inta livet så mycket det går. Det är ju härligt, vi behöver varandra och närheten. Vi kan inte leva isolerade hur länge som helst, även om jag kan tycka att vissa grejer kan få vara kvar. Nr två i kön behöver inte flåsa mig i nacken, det går inte fortare. 
Att åter välja vilka en faktiskt vill krama är bra, att inte slentrianmässigt bara göra - fastän en inte vill. Alla är inte krambara eller kramväliga, alla andra vill ju inte heller utan blir obekväma. 
Jag tycker frågan är fin, vill du kramas eller hälsar vi i hand? Det är samtycke med respekt, som också kan lämna utrymme för att vilja olika från gång till gång. Kanske ville jag igår, men idag behöver min personliga sfär vara större. Vi har lov att ändra oss, vilja olika.

Nu får vi se hur livet fortlöper. Blir lugnt.
I väntan på uppvaknande, efter brorsans tur till sjukhus i natt. Extraslag, ofarliga men osköna var budet. Tur och tacksam för det!
Kan behövas en lugn dag, känna in vad som orkas med.

Själv ska jag nog snart förvandla mig från sömnrandig tröttpanna till en mindre sömnrandig, nyduschad och mindre trött människa. Ändå något!

Kram ❤️ Joey

Kommentera här: