Som den vackraste pärlan.

(null)

I lugnt tempo gick vi en lång runda, runt hela söder egentligen med Tantolunden som den vackraste pärlan. Dessa små kolonistugor är ju magiska, och alla blommor ramar in så fint.

(null)

(null)

Mitt i stan finns denna oas, och längs vattnet fullt av serveringar, människor som springer, går, badar och solar eller sitter och bara tittar. 

(null)

Gamla byggnader och bakgårdar, nya hus och enorm grönska. Södermalm är verkligen som en stad i staden, och som landet i staden på sina håll. 

(null)

Körde loss på Johans uteplats igår, och rensade ogräs och mossa mellan stenplattorna. Har sjuka blåmärken på underarmen efter det, men fint blev det!
Invigde platsen och grillen för i år igår kväll, så härligt med sommarkväll och grillad mat!
Då känns det som sommarlov, det där enkla att bara slänga på det en är sugen på liksom.

(null)

Gillar sådana här!
Härligt att Växjö också börjat inse att det förgyller husfasader som annars kan få människor att gå in i djup depression. 
När konstnärer får uppdrag och fyller väggar med skönhet blir nog många själar lugnare och gladare.

(null)

(null)

(null)

Måndag.
Min första semesterdag.
Sovit som en stock i natt, helt underbart.
Tanken är att vakna till, käka frukost i lugn och ro och sedan ta min lilla röda hemåt. Förhoppningsvis med DJ även på hemresan, så det går av sig själv. 
Är glad för dessa dagar, att få resa iväg med min älskade unge, och ta dagen som den kommer. 

Men nu, nu är jag kaffesugen!

Kram ❤️ Johanna 

Kommentera här: